Loekiloeki Is ook wel zo maar als je op die manier blijft kijken dan kan geen enkele attractie terugkomen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. De Lethal Weapon Persuit was dé iconische baan van WBMW/MPG. Looping Star was dé iconische baan van Slagharen. Dualing Dragons was dé iconische baan van Island of Adventures.
Mocht een van deze parken aankondigen dat ze deze banen opnieuw gaan opbouwen, zou ik marketingtechnisch mijn vraagtekens hebben, maar het project met applaus ontvangen.
Wat was FDGM? Dat was gewoon een dingetje tussen een aantal grootheden. Buiten dat was het een baan die niet uniek was in Nederland (Kopermijn in Drievliet), België (Speedy Bob in Bobbejaanland) of 'net over de grens-Duitsland (Tom & Jerry, Warner Bros. Movie World). Wat The_Real_Infernape is veel logischer: een Gerstlauer Bobsled. Als ze dan kiezen voor een custom layout of een bestaande, maar die niet in de directe omgeving staat, zijn ze vele malen onderscheidener dan de 'classic wild mouse'.
Dit is overigens niet naar bedoeld voor de classic wild mouse layout. Ik blijf dat leuke baantjes vinden, maar dan wel voor kleinere parken. Ik vind hem perfect voor Drievliet. Toen ik twee jaar terug in Mer de Sable was, vond ik onze eigen FDGM daar ook prima in het attractieaanbod staan. Maar een groter park als Walibi moet nu eenmaal met iets uniekers komen.