Silacide Aah leuk; bedankt voor het delen man! 😄
Kleine update: inmiddels zit de zomervakantie erop en heb ik er weer veel tijd aan kunnen besteden! Dat houdt in dat ik voornamelijk bezig ben geweest met de scenery. Nu dit ook bijna afgerond is komt dit project nagenoeg aan een einde! Afgelopen dagen heb ik nog een aantal foto's gemaakt van de voortgang.
Laat ik beginnen met de bomen: die heb ik gemaakt uit ijzerdraad, staalwol, wat vloeibaar rubber, verf en wat modelbouw-achtige materialen. Onafgemaakt zag dat er nogal spookachtig uit, om maar even in het thema te blijven:
Ik ben best tevreden met het resultaat:
Toegegeven; ze zijn kwa kleur nog niet helemaal goed (moet wat matter), maar aangezien ze aan de achterkant staan zie je dit bijna niet. Onder de streep ben ik er dus prima tevreden mee 😄
Dan: de wachtrij. Die is in het echt vrij saai, en dus bij mijn model ook. Er staan in het echt wel wat informatieborden bij en die heb ik ook zo nauwkeurig mogelijk na proberen te bouwen:
De zwarte lampen zijn voorbereid om ze te voorzien van hele kleine LEDs (meer specifiek: SMD's). Zo kunnen de borden ook s'avonds verlicht worden. Het station is ook voorbereid voor wat simpele verlichting.
Als je naar onrides kijkt van de echte Stunt Fall staat er tussen de twee torens een huisje. Waar het precies voor dient is mij nog een raadsel, maar ik vermoed dat er wat elektrische (controlesystemen) in zitten, of misschien is het wel een onderhoudsplaats...Misschien dat de meneren met die grijze jassen me dat eens kunnen uitleggen.
Afijn, wat het ook mag wezen: vanaf buiten heb ik 'm zo goed mogelijk proberen na te bouwen:
En ja, in het echt zit er ook een spleet tussen het dak en de linkermuur ;-) Op deze foto zie je overigens ook dat de ondergrond nog niet overal helemaal af is.
Intussen bevat de trein ook meer details, zoals de beugels. De trein is wel in verschillende periode's geverfd, dus kwa kleur zit er her en der nog een afwijking in. Ach, wie ziet dat nou...
Oké oké, ik zal ze binnenkort even een nieuw laagje verf geven.
Gebogen trackdelen; wie houdt er niet van?
Ook ben ik veel met de techniek bezig geweest. Inmiddels rijdt de trein volledig gecontroleerd over de baan door een aantal sensoren. Zo weet het programma precies waar de trein is en wordt dusdanig de snelheid aangepast tot realistische snelheden. Bovendien draaien de katrolwielen bovenin de torens mee met het programma; maar die hebben in tegenstelling tot de echte geen functie. Een beetje het Baron-effect.
Inmiddels zit er ook een vloer onder de trein die naar beneden zakt zodra de trein vertrekt. Dat betekent dat-ie eindelijk alle functionaliteiten heeft die ik wilde! Hoe dit er allemaal uit ziet in bewegingen beelden houd ik nog eeeeven geheim: de eindvideo zal ik binnenkort online gooien.
Geniet nog even van het pretparkseizoen! Tot schnell!
Nog eentje dan...
Ohja! Als het organisatorisch gaat lukken staat deze baan zaterdag en zondag, 23 en 24 september, op de Maker Faire van Eindhoven.