SInds de pretparken dicht waren heeft dit project stilgelegen. Tijd te kort door pretparken bezoeken, druk met werk en andere zaken die prioriteit hadden. Maar begin oktober heb ik het weer opgepakt. En zeker met de parken nu gesloten, en met de winter in aantocht, heb ik weer meer tijd.
Afgelopen maand heb ik het koopcontract voor mijn eerste eigen huis getekend. Daar heb ik ook plek voor een kleine bescheiden tuin. Precies genoeg voor een zitje, een bankje, tafel, BBQ en plantjes. (Ongeveer 4x5 meter tuin, naast mijn parkeerplaatsen en oprit) Oftewel, daar wil ik gewoon een leuk plekje van maken. En ik had natuurlijk nog dat achtbaan karretje in de opslag, welke ik een plek moet gaan geven. Na lang wikken en wegen was de optie wat ik ermee ging doen eigenlijk duidelijk, hij moet in de tuin. Prachtige plek kan hij krijgen. En, ik heb een tuinset nodig. Hoe tof zou het zijn om dat achtbaan karretje daarvoor te kunnen gebruiken? En zo is Project: Pinfari nieuw leven ingeblazen. Hij wordt nog steeds gerestaureerd, maar ik ga er wel een tuinbank inbouwen.
Ik ga zorgen dat hij blijft, zoals hij nu is. Dus zorgen dat hij niet verder wegrot. En verder zoveel mogelijk in staat houden hoe hij nu is, met hier en daar natuurlijk nieuwe verf, opgeknapte bumpers, beugelsysteem (grotendeels) in ere herstellen. Het enige wat moest wijken, is de middenbank en het middenschot aan de zijkant. Dat was een lastige beslissing, maar de enige juiste.
Bij het verwijderen van de middagbank heb ik twee leuke zaken gevonden in de troep welke nog verstopt lag onder deze bank. Een Zwitsers dames horloge, waarschijnlijk ooit verloren tijdens een ritje. En een Britse penny, waardoor ik dus kan concluderen dat het karretje op een punt in zijn leven gebruikt is in de UK. Dat zorgt ervoor dat het zoek gebied een flink stuk kleiner wordt.
De nieuwe aflevering staat nu online. Veel beter in beeld gebracht dan aflevering 2. Met fijne timelapsen, en af en toe wat uitleg. Ik vind het een tof format wat er nu is uitgekomen.