tuindwerg Ik had dat echt sneller verwacht, er zit meer dan 24 uur tussen het maken van een afspraak en de test. En dan nog wachten op de uitslag...
Breek me daar ook in Amerika de bek niet over open. Ik kreeg van de dokter de keuze om - op dezelfde testlocatie - te kiezen tussen de gratis test via de staat, $200 cash betalen voor een sneltest en die terugclaimen bij verzekeraar (wat lastig kan zijn) of de sneltest rechtstreeks aan de verzekeraar doorspelen (waarbij ziekenhuis liefst $525 in rekening brengt, met 't risico dat je verzekeraar dat van je eigen risico aftrekt). Om je een idee te geven van hoe ziek hier de zorg is.
Nou, omdat we allebei symptomen hadden heeft een van ons de gratis test laten doen en de ander heeft 't laten doortellen aan de verzekeraar. Die test wordt vervolgens intern in 't lab van dat ziekenhuis verwerkt en kwam na anderhalve dag terug: positief. Dat wisten we wel, want we waren allebei behoorlijk ziek en met verlies van geur en smaak was wel duidelijk ook dat het Covid-19 was. We waren voor de tests al in quarantaine gegaan (totale isolatie) en dat was maar goed ook, want de staatstest kwam pas na acht dagen terug. Ook positief natuurlijk, maar stel je voor dat ik tot die tijd had gedaan alsof ik niet beter wist?
We zijn inmiddels weer de oude, maar ondanks dat we jong en gezond zijn zijn we er twee weken best wel miserabel van geweest. Gelukkig bleven ademhalingsproblemen ons bespaard, maar werkelijk alle andere symptomen die je kunt verzinnen hebben we op een goed moment wel last van gehad. Waarschijnlijk opgelopen in de supermarkt, waar wij wel netjes mondkapjes op hebben, maar teveel mensen ze verkeerd dragen of gewoon een prutsding onder hun neus hangen en niemand die wat durft te zeggen.