Marvin Wat een top idee om de avondklok een uur later in te laten gaan. Het is hier vandaag meteen een stuk drukker met hele groepen jongeren die lekker samen rond crossen op hun scootertjes. Een stuk beter te handhaven zo inderdaad.. 😫
Tja, dat kon je zien aankomen, zeker met het feit dat het natuurlijk gewoon knijterlekker weer is buiten, gisteravond tegen 23:00 uur zat ik ook nog op mijn balkonnetje en voelde het nog absoluut niet koud aan. Dus dat jongeren dan niet binnen blijven, ik snap het wel, hoe stout het ook is.
En een stuk beter te handhaven, daar heb ik ook bij die avondklok van 21:00 al mijn vraagtekens bij gezet, we hebben in Nederland niet de mankracht om goede handhaving te doen in de avonduren én om dan ook nog te controleren of het overdag niet te druk is in de parken én om buiten dat ook nog de andere politie en handhavingstaken te vervullen. Sterker nog, voor alleen de standaard taken komen de politie en handhavers al handjes te kort. Maar die discussie hebben we al eerder gehad, denk dat ie niet nog een keer hoeft, ookal gaat het nu om een uurtje later.
Ik vond het wel lekker dat uur extra. Hoefde ik niet te haasten toen ik bij mijn ouders op de koffie was gisteravond 🙂