luc136 Maar toch moet je nu ineens om in dat rustige bos te komen door een chaos aan afzettingen heen waar mensen juist ophopen. Volgens mij is dan het middel erger dan de kwaal. Laat die parkeerplaatsen toch gewoon open voor die paar mensen die er echt even een paar uurtjes uit willen, het bos is groot genoeg.

Het probleem is ook niet de grootte van het bos, het probleem is de mensen die naar de bossen komen van verder weg waardoor drukte ontstaat bij de toegangen. En open je de parkeerplaatsen van 15-20 parkeerplaatsen zoals benoemd, dan ontstaat hetzelfde issue van chaos als auto 21 aan komt rijden. En die komt er. Dan gaat er een beter signaal af richting de maatschappij om alles te sluiten en dit vooral breeduit kenbaar te maken.

Mark Een heel herkenbaar probleem. Ik woon op bijna twee uur rijden van de stad Denver. Een aantal bekende open gebieden zijn daar en ook hier gesloten, maar toen we paar dagen geleden voor een wandeling gingen in nota bene een bergachtig wildernisgebied stond daar de parkeerplaats hartstikke vol met auto's uit de stad. Terwijl zij per decreet van de gouverneur hier helemaal niet mogen zijn en dit soort gebieden alleen open zouden moeten zijn voor lokale bewoners. Nu is er ineens politieke druk om de hele boel maar dicht te gooien, want mensen blijken op de gekste momenten werkelijk twee uur te rijden voor een ommetje.

• Marco heeft hierop gereageerd.

Jules want mensen blijken op de gekste momenten werkelijk twee uur te rijden voor een ommetje.

Dat is voor Amerikanen vergeleken met Nederlanders toch ook maar 20 minuten 😉

• Jules heeft hierop gereageerd.

Ik ben zojuist gebeld door de NOS met de vraag of ik morgen geïnterviewd wil worden over het aanvragen van een hypotheek tijdens de Coronacrisis. Wij zijn bezig met het bouwen van een vrijstaand huis op een van de gemeente gekocht kavel en dat staat, mede door gewijzigd beleid, op losse schroeven. Als het goed is ben ik morgenavond of zaterdagavond te zien op Nederland 1. Ga mij zo maar eens een keer scheren alvast 😅

Marco Jules want mensen blijken op de gekste momenten werkelijk twee uur te rijden voor een ommetje.

Dat is voor Amerikanen vergeleken met Nederlanders toch ook maar 20 minuten 😉

Hahaha, ja, zeker in 't westen van de VS is dat wel beetje zo. Ik woon ook gewoon 25 minuten van de supermarkt. Afstanden en tijd zijn hier heel relatief, maar als de tijdelijke noodwet vraagt om 't niet te doen, vind ik het wel opvallend.

OlympiaLooping Het is inmiddels duidelijk dat ik waarschijnlijk zaterdagavond om 18:00 en om 20:00 mijzelf voor schut ga zetten op het NOS journaal. Hopelijk maken ze er wel een fatsoenlijk item van met een laag Hart van Nederlandgehalte 😅

OlympiaLooping Mijn tip met media is dat je zelf goed moet bepalen wat je wel en niet wilt zeggen. Je bent zelf de regisseur, als ze je niet geeft wat je niet wilt kan het nooit slecht worden gemonteerd.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Michael Dat is gelukkig niet mijn ervaring bij de NOS. Afgelopen week was niet de eerste keer dat ik op Radio 1 of bij de NOS aan iets bijdroeg en ik heb daar nooit gevoel bij gehad dat ze op zoek waren naar een bepaalde quote of opmerking binnen het thema. Dat was bij andere media wel eens anders.

Jules Dat was bij andere media wel eens anders

Mijn ervaring is inderdaad wel met een ander soort media 😬

Even mijn irritatie van mij af typen. Vanmiddag was ik klaar met werken (cruciaal beroep), dus ik weer in de auto om direct door te gaan naar huis. De route van mijn huis naar mijn werk is een lange dijkweg waar nog geen restrictie is voor fietsers en motoren. Maar op de route was er een ernstig ongeluk gebeurd waardoor ik toch een stukje over een dijk moest rijden waar wel zo'n restrictie is (wel eerst even nagevraagd bij een agent of dat mocht). Mijn mond viel gewoon open van de hoeveelheid ouderen die besloten hadden om vandaag maar eens lekker een stukje te gaan fietsen afgewisseld met een aantal cabrio's en motoren. Hoe kan het zijn dat de regels nog steeds niet duidelijk zijn? Zelf doen ik en ook vele anderen ons stinkende best om thuis te blijven onder het motto bescherm onze ouderen, maar tegelijkertijd zijn er wel een flink aantal egoïstische Henk en Gerda's die denken dat de regels niet voor hun zijn. Ik begin zelf misschien wel te twijfelen of dat ik mijzelf maar ook iets minder aan de regels moet gaan houden, de mensen voor wie wij dat doen lappen toch van alles aan hun laars.

#nubenikopgelucht #zodatiseruit

• Njit heeft hierop gereageerd.
                • Johan vindt dit leuk.

Marco Mijn mond viel gewoon open van de hoeveelheid ouderen die besloten hadden om vandaag maar eens lekker een stukje te gaan fietsen afgewisseld met een aantal cabrio's en motoren.

Met zn tweetjes fietsen loop je weinig gevaar. Auto en motor ook niet lijkt me. Het wordt anders als je allemaal op dezelfde plek gaat stoppen.

Boodschappen doen in de supermarkt lijkt me gevaarlijker. Vandaag ook weer wat Coronatokkies die nog nooit van afstand houden gehoord hadden.

Njit Met zn tweetjes fietsen loop je weinig gevaar. Auto en motor ook niet lijkt me. Het wordt anders als je allemaal op dezelfde plek gaat stoppen.

Het waren ook grotere groepjes naast de flinke groep bingoclubleden die stonden te kijken hoe ze die motorrijder met de helikopter wegvlogen.

Njit Met zn tweetjes fietsen loop je weinig gevaar. Auto en motor ook niet lijkt me. Het wordt anders als je allemaal op dezelfde plek gaat stoppen.

Maar ook als je fietst zul je worden ingehaald door anderen of haal je zelf in, je bent dan niet bewust bezig met mensen ontwijken. Daarbij kun je altijd om wat voor reden dan ook op dezelfde plek moeten stoppen.

(dit is trouwens niet op jou gericht hoor!) Persoonlijk erger ik me er gewoon aan dat mensen voor zichzelf redeneren wat wel of niet kan. De oproep is duidelijk toch? Blijf thuis tenzij noodzakelijk maar mensen negeren dat stukje en horen alleen "ja je mag naar buiten om te fietsen" het stukje met "maar houd afstand" lijken ze niet te willen horen. Daarbij is de oproep toch heel simpel? Tenzij het echt nodig is blijf dan thuis!

Natuurlijk snap ik dat je even wilt fietsen of wandelen dat wil en doe ik ook wel eens maar ik kies heel bewust de plekken waarvan ik weet dat het er niet druk is en doe het meestal in de avond. Dan zie ik maar alleen stad en geen natuur, ik kan wel mijn afstand bewaren.

Tot ik inderdaad boodschappen moet doen want daar is het bijna onmogelijk

Njit Boodschappen doen in de supermarkt lijkt me gevaarlijker. Vandaag ook weer wat Coronatokkies die nog nooit van afstand houden gehoord hadden.

Ik wilde gisteren niet de 21km naar de grote supermarket rijden, want vrijdagmiddag is daar al helemaal gekkenhuis nu. Ik was positief verrast door het kleine dorpswinkeltje, waar alle mandjes en karretjes werden schoongeveegd met bleekdoekjes, mensen netjes de eenrichtingspaden volgden, alle personeel in serieuze mondkapjes en ook alle bezoekers in de juiste materialen.

Ik had dat even nodig na de apocalyptische ervaring bij het postkantoor eerder die dag, waar alles met plastic zeil bedekt was en het personeel door luikjes met handschoenen aan je spullen nog aannemen. Ik had echt met de mevrouw te doen, want je zag dat ze haar werk gelukkig heel serieus nam, maar dat een boel mensen het instructiebord niet lazen voordat ze binnen kwamen.

Wel mooi mijn kleinigheidjes voor vrienden in quarantaine op de bus kunnen doen.

Grappig. Hier is de ervaring precies andersom, de Coop in het dorp is rommelig, en de klanten letten slecht op. Juist bij de grote AH gaat het best goed. En pik je momenten uit, het weekend vermijden. Doordeweeks rond lunch goede ervaringen mee, en dat valt door het thuis werken ook prima tussendoor in te passen.

Als het hele gebeuren voorbij is weet ik wel dat hier een aantal zaken blijvend veranderen. Wat vaker thuis werken, en de boodschappen doordeweeks.

Waar ik me over verbaas is dat er mensen gewoon even gezellig gaan shoppen
                      met zn 2e bij de bouwmarkt. Dat je iets nodig hebt en het gaat halen kan ik nog begrip voor hebben helemaal als je netjes afstand houd. Maar alle rijen door gaan neuzen???

Ik voelde me al bezwaard dat ik er heen moest omdat ik niet de juiste maat bouten had om iets vast te zetten. En dan gaan er van die bejaarde gezellig samen een keuken/badkamer uit zoeken 😂

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Johan ik moest even bij de lokale praxis zijn vanmiddag. Maar als je met z'n tweetjes was mocht er eentje gewoon in zijn auto gaan wachten, die kwamen er niet in.

Mark de Coop in het dorp is rommelig, en de klanten letten slecht op.

De coop heeft nogal wisselend de boel op orde. Het is echt afhankelijk wie er werkt. Heb een keer gehad met alleen maar jongeren. Toen was het echt een zooi. Maar als bepaalde mensen werken dan hebben ze het wel goed voor elkaar. Alleen bij de bakker en slager hoek is het een echte zooi. En inderdaad, grootste drama zijn de mensen zelf. Mooiste zijn de mensen met handschoenen aan, helemaal panisch. Tot ze iets vergeten en je gewoon omver lopen.

(voor de mensen die zich afvragen hoe ik @Mark zijn supermarkt ken, ik woon om de hoek 😬)

@_Marielle_ Werkt bij van Cranenbroek en de verhalen die zij vaak zat verteld zorgen er ook wel voor dat mijn oren gaan klapperen. Maar ik laat haar wel een opsomming maken als ze dat wilt. Zo merk je echt dat het niet altijd de meest slimme mensen zijn die daar komen 😟

Tonnie hier: u mag niet samen naar binnen tenzij u zelf ook een karretje of mandje pakt.