Het is ook niet de bedoeling dat we massaal naar openbare plekken als bossen of duinen gaan. Ook daar kan de kans zich voordoen dat groepen mensen elkaar niet kunnen ontwijken. Je kunt prima naar buiten in je eigen wijk, stad of dorp. Loop een rondje door je wijk, wellicht kom je op plaatsen waar je normaal niet komt. Zoek de lokale polder op als je tussen de bebouwing uit wil.
Ik merk dat ik ook wel anders denk dan een groot deel van mijn vrienden/omgeving. Ik stel me er op in dat ik nergens naar toe kan en probeer dus in mijn eigen omgeving naar buiten te gaan als ik daar behoefte aan heb. Ik ga er vanuit dat er deze zomer weinig tot geen evenementen meer plaats vinden. Da's jammer, maar ondertussen heb ik al vrede met mijn plezier halen uit thuis in de tuin rommelen, lezen, kruiswoordpuzzels etc.
Veel mensen om me heen vinden het allemaal nog onzin. Zoeken elkaar op en zijn teleurgesteld dat er mensen afhaken. Zijn boos dat ze worden weggestuurd bij het strand. Hopen dat evenementen nog doorgaan en daardoor steeds in zak en as als dingen worden afgelast. Deels is het ook een mentaliteitsdingetje, denk ik dan. Stel jezelf een paar maanden tevreden met wat minder, ten slotte zijn het voor een groot deel nog steeds luxeproblemen waar de meesten nu mee kampen.