Ik zit er lekker tussenin. Zou ook niet weten wat beter is. Maar in mijn optiek vind ik wel dat het daar bovenin allemaal rammelt. Overheid, RIVM, GGD. Je verwacht dat daar mensen zitten met verstand van zaken. En ja, het virus is ''nieuw'' en ontwikkelt zich allemaal. Dat soort zaken kun je niet weten.
Maar niet kunnen vertellen hoeveel er gevaccineerd zijn... (wordt toch geregistreerd?) Mensen die voor een test komen, en perongeluk een vaccin krijgen ipv een pcr test. (ook je afspraak staat geregistreerd toch?) Mensen die naar een verkeerde GGD locatie gestuurd worden, gegevens die gelekt zijn. Een RIVM dat bij hoog en laag beweert dat effecten pas na 2 weken duidelijk zijn, maar andere feitjes al na 1 dag kunnen vertellen (om dan 2 weken later toch toe te geven dat het niet zo is, en 2 weken later blijkt het toch wel weer zo te zijn)
Dan denk ik echt... wtf man? Wat voor figuren zitten daar? is het zo moeilijk om dingen goed te registreren? Goed uit te lezen, en gewoon je mondje te houden als je niet zeker weet hoe iets zit?
Tegen de tijd dat ik een vaccin mag halen, hoeveel blunders en gigantische flaters hebben we dan al wel niet gehad? Wie weet krijg ik geen corona vaccinatie, maar perongeluk iets tegen de mazelen ofzo? Dit kan toch niet. Moet toch onderhand iets aan gedaan worden lijkt me? Ik vind die van dissel ook niet veel nuttigs doen, mag best een ander figuur voor in de plaats komen die met nuttigere antwoorden komt, want nederland is al sinds maar 2020 aan het paniek voetballen zonder ook maar even na te denken over eventuele gevolgen. O.a. te streng ingrijpen zonder fatsoenlijke noodpakketten. Maar ook het veel te snel loslaten van maatregelen die werken.
Nu gaan straks de scholen weer open, en krijg je idd die 3e golf, want de kids brengen het over. Maar waarschijnlijk wordt het dan weer gelegd bij de afhaalpunten in de binnensteden.
Maargoed, dat is mijn mening vanuit wat ik zie. Ik heb de harde cijfers niet, en die zullen wij zelf ook nooit zien, maar dat er amateurisch te werk gaat op sommige vlakken is gewoon duidelijk. Wat dat betreft kunnen we wel wat leren van andere landen om ons heen.