Johan wat ook kut is dat ze in de usa beslag kunnen leggen op te exporteren beademings machines en laten er nu net 2 fabrieken ik de states staan van Philips.
Dat bericht zag ik eerst ook, maar het ligt (zoals wel vaker) wat gecompliceerder (had Trump vermoedelijk effe gemist)
Philips bouwt die machines daar, maar schijnbaar komen veel onderdelen uit de EU en Japan, en die kunnen (of worden) als pressiemiddel ingezet.
Dus, jullie deze machines niet leveren? prima, stoppen we onderdelen levering, dan heb je een kleine batch en ligt de fabriek stil, succes...
Michael Je weet toch ook dat die zich kon verspreiden dankzij de ontwikkelingen tijdens de eerste Wereldoorlog. Na de vrede in november 18 ging het extreem snel de wereld over. Terwijl in februari 1918 de eerste constatering in de VS was.
Door een relatief kleine troepenverplaatsing is die de wereld over gestoken en ging het hard ja, dus door relatief kleine reizigers aantallen voor wat voor reden dan ook houd je enorme pandemie risico's.
Pandemien zijn van alle tijden en eeuwen dus ik geloof niet dat het gigantische impact heeft op hoe we op dat vlak nu leven.
De vliegsector krijgt een klap en moet straks gaan opkrabbelen, dus de prijzen zullen vooralsnog wel wat hoger zijn, maar daarna word dat business as usual.