Op Netflix is een interessante documentaire over Covid-19, en na het kijken daarvan zet mij dat toch aan het denken.
Ja, er word in een bizarre snelheid een vaccin ontwikkelt, maar dat word door meerdere bedrijven en instanties gedaan, wedden op 1 paard is er niet bij, maar:
Waar er een vaccin voor gemaakt word is voor de allereerste stam van Covid-19 en inmiddels is het virus zover ik begreep een tikkie gemuteerd waardoor het onduidelijk is of voor die tweede versie het ook gaat werken, en wat als het virus rigoureus muteert?
In het ergste geval krijgen we een virus die nog besmettelijker is dan dat het nu is op meerdere manieren overdraagbaar,krachtiger is waardoor het meer schade doet dan dat het nu al doet.
Kortom het ontwikkelen van het vaccin is letterlijk een race tegen de klok.
Schijnbaar zitten we nu in de ronde dat het virus getest word op dieren en mensen en daarna zal er nog een test op grotere schaal plaatsvinden op een grotere groep mensen.
Wat betreft bijwerkingen maak ik me dan niet meer zo druk, ik zou me wel laten vaccineren, maar de vraag blijft wel of we op tijd zijn met dit vaccin en niet al met Covid-19 versie XX te maken hebben waardoor het vaccin minder kans heeft van slagen.
Ander lollig theorietje van mijn kant over het virus, we weten allemaal dat Amerika behoorlijk getroffen word.
Het virus is ontstaan in China, zou dit virus niet moedwillig de wereld in geholpen zijn door China als soort van biologische oorlogsvoering naar Amerika toe dit vanwege de restricties die Amerika aan China heeft opgelegd?
Het is ver gezocht en waarschijnlijk moet ik de aluminium hoedjes erbij pakken, maar het kwam zomaar in mijn gedachten...