Zover ik het weet verzameld het RIVM onderzoeksdata, laat zich informeren door onderzoeken en geschreven artikelen door wetenschappers en doktoren en andere bevindingen van vergelijkbare instellingen wereldwijd en doet op basis van die informatie een advies aan de regering.
Lijkt mij dus wel een goed geinformeerde club.
Binnen de spelregels van hoe we met Covid-19 om moeten gaan gebruik ik wel mijn verstand en maak ik een afweging of iets wel verstandig is.
Even naar de winkel, ja maar dan wel op een tijdstip dat het wat rustiger is.
Een dagje pretpark, die slaan we voorlopig over vanwege op dit moment wat onzekere factoren.
En aan een onzekere factor stoor ik mij op dit moment het meest, de factor van dat er een groep mensen zijn die letterlijk schijt hebben aan de regels een aanbevelingen.
Je kent ze wel de mensen die denken superman zelf te zijn en denken geen Covid-19 te krijgen.
En op de socials maar posts maken hoe lekker vrij ze zijn en hoe ze het vinden om tegen de regels te schoppen.
Om te walgen gewoon, ik heb er geen goed woord voor over.
Hysterisch thuis zitten doe ik ook niet, ik doe de dingen die ik moet doen en verder als iets niet hoeft dan doen we het gewoon niet, zoals een dagje pretpark bijvoorbeeld.
Maar daar hebben wij hier thuis een paar weken geleden een leuk alternatief voor gevonden, muziek uit de Efteling op repeat, Efteling Monopoly op tafel, een hapje en een drankje erbij en wij hadden een topmiddag!
Een bioscoop bezoeken, och met 1200+ dvd’s in huis, Disney+,Amazon Prime, Netflix, Apple tv+ komen we ook een heel eind voorlopig. 😊
Maar goed ik dwaal af, mensen moeten gewoon niet zo dom zijn door amper tot niks van de regels aan te trekken, ze zijn niet voor niets opgesteld.
Kijk naar landen waar het niet zo nauw word genomen met de regels, daar steekt Covid-19 de kop weer op, een regio in Australie is voor de tweede keer in full lockdown voor 6 weken, in diverse regio’s in Europa zien we ook weer een toename in Covid-19 patiënten en mijn gevoel zegt dat als er steeds meer mensen zich dom gedragen dat we afstevenen op een tweede golf en dan denk ik dat er er niet zo makkelijk vanaf komen als Nederlandse bevolking met die targeted lockdown, en dat we ook hier volledig op slot gaan, met nog meer economische ellende als gevolg, want ook die klap moet nog komen.