Jules Ai vervelend! beterschap.
Maar je hebt nog steeds een groen vinkje.... dus als je zou willen (een weldenkend mens zal dat niet doen), kun je (theoretisch) vanavond nog steeds naar een restaurant, Efteling etc. en dat brengt me bij mijn eerdere punt, je voorkomt met een CBT niet dat je 0 besmettelijke personen in je park, restaurant, kroeg of theater hebt. Daarom voegt in mijn ogen het CBT nog steeds niets toe, de transmissie zal zoals hier eerder al beschreven vast lager zijn als je gevaccineerd / geboosterd of hersteld, maar niet 0...
Wat betreft verkiezingen... die gingen gelukkig niet enkel over Covid dus dat geeft een vertekend beeld, ook zaten we toen in een volstrekt ander Covid scenario met een enorme druk op de zorg met name in de ziekenhuizen, en een ziekmakendere variant, en een (totaal verkeerd) voorgespiegeld uitgangspunt "als we gevaccineerd zijn zijn we overal vanaf" (zo heeft de overheid het altijd verkocht).
Ik zie (zoals eerder aangegeven) tijdens meerdere bezoeken in de Efteling, winkelstraten dat vrijwel niemand zich aan de maatregelen houd (vandaag kwam via looopings zelfs naar buiten dat Efteling personeel die al zovaak gewaarschuwd zijn zelfs de polonaise liepen in het park), in elke wachtrij binnen/overdekt draagt een groot deel van de mensen geen mondkapje, en ze staan nog net niet in je rug te porren.
In de winkelstraten is het vooral op zaterdag en zondag al niet veel anders hutje mutje slenteren mensen over de weekmarkt (zonder mondkapje zonder 3G etc) of door de winkelstraten.
Dat is het geen wat ik in de praktijk zie, en die groep is steeds groter aan het worden, die groep heeft er tijdens de laatste versoepelingen ook voor gezorgd dat de overheid wel moest versoepelen met het (bijna) spreekwoordelijke mes op de keel, want men had in Den Haag nog liever een week of 2 gewacht.