20cent Ik heb zelf weinig problemen met een mondneusmasker, buiten dat ik het gewoon niet fijn vind.
Wel maak ik me zorgen over de gezondheidseffecten, (ook hier zijn wisselende theorieën over de waarheid zal mogelijk in het midden liggen), het is inmiddels bekend dat de mondneuskapjes uit China zware metalen deeltjes en kankerverwekkende stoffen bevatten wie zegt dat dat met de huidige EU gecertificeerde mondneuskapjes (misschien in mindere mate) niet het geval is?.
Daarnaast ademt je lichaam naast kooldioxide, argon, en restant zuurstof gas ook ingeademd stof, ziektekiemen en in sommige gevallen bij ontstekingen, tandheelkundige problemen etc schadelijke gassen uit.
Een uurtje in de trein, of een bezoekje aan de winkel zal niet veel doen (in negatieve zin voor je eigen gezondheid) maar bij langdurig gebruik, (werken in de zorg, buschauffeurs, personeel horeca enz enz) zijn negatieve klachten niet uit te sluiten en reeds al bekend, (droge mond, hoofdpijn, benauwd zijn).
Ik hoop dat men stap voor stap steeds meer afschaft mits dit verantwoord is/blijft, en dat we snel weer het "normaal" kunnen oppakken waarbij Covid niet meer zorgt voor een 2 deling in de maatschappij (en ja soms behoor ik daar ook toe).