Michael Ik probeer al sinds maart 2020 de mensen te begrijpen die in hun parallelle wereld leven,
En dit is precies wat ik nu bedoel met wederzijds respect. Omdat een ander niet aan jouw zijde van het verhaal staat, leeft diegene in een parallelle wereld. Ik heb blijkbaar een (volgens jou) verkeerde afslag genomen en moet mezelf maar verwijderen van social media en YouTube resetten. Nogmaals, een respectvolle houding is met zulke uitspraken ver te zoeken.
Ik maak mij zorgen over de wereld waarin wij momenteel leven en over waar het naartoe gaat met deze wereld. Het begint allemaal heel ‘onschuldig’ met een virus waarvoor we allemaal massaal moeten gaan vaccineren.
Echter blijft er een hardnekkige groep (die ik respecteer) de vrije keuze houden zich niet te laten vaccineren. Zij zijn momenteel de grote zondebok, want zij zorgen immers voor de grootste overdracht aan besmettingen? Leg mij eens uit hoe dat kan als juist dat de groep is die zich moet laten testen voor toegang en daarbij (theoretisch gezien) geen bron van besmetting kan vormen. Want zij moeten immers negatief getest zijn om deel te nemen aan bepaalde zaken?
Nu is deze groep volgens velen de boosdoener nog. Wordt bij de volgende golf en opvolgende maatregelen degene die zijn boosterprik niet heeft gehaald de zondebok?
Laten we voor het gemak Gibraltar als voorbeeld nemen. 100% vaccinatie. Toch worden er weer verregaande maatregelen genomen omdat de cijfers in dat land weer stijgen. Is massaal vaccineren dan toch niet de oplossing? Of moeten we elk half jaar een booster halen om de werking van het vaccin actief te houden?
Waar gaat dit uiteindelijk naartoe? Nog niet zo lang geleden passeerde er een krantenartikel waarin de schrijver het idee schetste om de QR code te koppelen aan een co2 budget. Het is maar een opiniestuk, maar alleen dit soort ideeën geven mij zorgen voor de toekomst.
Om in extremen te denken: worden wij op dit moment klaargestoomd voor een sociaal krediet systeem, waarbij je uitgesloten kan worden als je niet braaf meeloopt in de wil van de overheid? Een soort China 2.0? Ik zal het idee zelfs wel niet mogen noemen hier…
Het feit blijft dat er helaas al een hoop ‘wilde wappiecomplotten’ waarheid zijn geworden, maar ik ben degene die de positieve zijde van het verhaal blijkbaar niet wil zien.
De uiteindelijke waarheid zal ergens in het
midden liggen. En we zullen er samen doorheen moeten. Ik zal mijn best doen om dat op een respectvolle manier te doen. Ook al
ben ik het niet altijd eens met wat de ander zegt. Ik hoop dat dat wederzijds is.