Wederom veel dank voor alle commentaren, leuk!
Niek Haha leuk inderdaad, want in dat zelfde lijstje stond bij mij ooit ook een Alton Towers.
Hahaha kawaii, wat grappig dat meer mensen zo'n lijstje van gerenommeerde parken hebben, plekken waar je dolgraag naartoe zou willen maar waarvan je toch bijna met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat je er nooit gaat geraken - tot het moment dat dat wel gebeurt, natuurlijk! 😁
Micha Kan het nog beter dan!?
Ja! Ik had het zelf ook niet verwacht, maar het kan beter! The Temple of the Crystal Skull is de vedette van Lost River Delta en het hele themagebied is er omheen gedrapeerd, in tegenstelling tot de "bijzaak" - tussen aanhalingstekens, niet boos worden! - die The Temple of the Forbidden Eye in Adventureland toch een beetje is. Ik vind de majestueuze tempel en de bijkans megalomane tempelhal in Tokyo een veel overweldigender begin van het avontuur dan de miniatuurtempel en toffe maar krappe wachtrij in Anaheim. Bovendien vulde men in DisneySea de nietszeggende donkere passage net voor de grande finale met een enorme vuurbal die op je af vliegt, waardoor er waanzinnige dubbele climax ontstaat. Bam, supergaaf!
Glenneke American Waterfront is zo'n levendig, haast té echt aanvoelend themagebied boordevol waanzinnige details.
Mysterious Island en American Waterfront wisselen dagelijks stuivertje als favoriete port of call, juist omdat ze zo ontzettend van elkander verschillen en aan twee uiteinden van het spectrum liggen. De ondoorgrondelijke geheimzinnigheid van Jules Vernes science fiction is een perfecte tegenhanger voor de enerverende uitbundigheid van de Roaring Twenties. Wat een luxe dat beide themadelen in DisneySea zij aan zij liggen...
Goh, ik raak nog stééds niet uitgepraat! 😛