Daffie 100km/u overdag is een maatregel om de stikstofuitstoot met 0.000000006% te verlagen om zogenaamd wat heideplantjes te redden. Is dus niet gericht om mijn kans op overleven te vergroten.
Nu klopt het percentage niet helemaal, maar ergens zit hier wel een punt in, het is helaas wel een aardig andere discussie.
De stikstof uitstoot impact van het verkeer is enorm onduidelijk en gebaseerd op wat oudere cijfers, jaar na jaar daalt in verhouding de stikstofuitstoot van het verkeer omdat auto's hier beter mee om gaan en het wagenpark schoner word, daarnaast daalt de globale stikstof uitstoot ook fors tegenover jaren geleden.
Je ziet een Efteling in zijn eigen stikstof-problemen op allerhande vlakken een hoop stappen zien zetten om minimale uitstoot bij elkaar te sprokkelen (denk aan frituurpannen en CV ketels op aardgas wat onwijs efficiënt is ombouwen naar electrisch verwarmen) om maar minimale puntjes stikstof te besparen
Terwijl de sleutel uiteindelijk komt bij een boerenbedrijf uit de buurt komt die stopt wegens geen opvolging.
de uitstoot van deze boer word voor 70% "opnieuw" ingezet (de 30% mag niet meer uitgestoten worden om de uitstoot terug te dringen), en in die 70% van die boer kan de Efteling uitbreiden, en is er nog ruimte over voor een hoop andere projecten, en dat door 1 lokale boer.
Stikstof is zeker geen sprookje, het heeft zeker impact op de (door ons gecreerde) natuur.
We hebben besloten dat anders te willen, vooruit
maar dat met het autoverkeer compenseren maakt het wel een vrij forse maatregel waar erg discutabel is hoeveel impact die heeft terwijl voor t zelfde geld je beter strategisch een aantal boeren had uitgekocht, maar schijnbaar maken een stapel boeren met trekkers meer impact dan de normale automobilist.