Net zo fout als trots vertellen dat er expres langzaam naar rechts gegaan wordt, ook dat is jezelf boven de wet stellen.
Ik praat het rijgedrag van Daffie niet goed, en hij kan zich vast prima zelf verdedigen, sterker zijn reactie zal vast een lokkertje op tegenreacties zijn geweest.
Wil enkel aangeven dat vingerwijzen schoolmeestergedrag uitlokt en dat elkaar irriteren en beleren is een van de grootste gevaren op de weg.
Marco Moet ik zelf dan maar een boete gaan riskeren omdat een ander de regels aan zijn of haar laars lapt?
Je kan er ook voor kiezen achter het verkeer te blijven als je snelheidsverschil zo laag is.
Maar je raakt in mijn ogen de kern van het probleem. Het verkeer is een dynamisch geheel, verkeer gaat in een stroming en dat is net als vloeistof niet strak en geordend. Zeker niet op de snelweg. Je moet daarom als automobilist in mijn ogen ook flexibel zijn in je gedrag op de weg. Je bevordert de doorstroom daarmee. Bijvoorbeeld even bij het inhalen gas bij geven moet ook kunnen en is mij in ieder geval ook zo geleerd. En is ook zeker niet onveilig. De maffe angst op boetes door de overheid voor een beetje te hard, helpt het hele verkeer niet.
Ik zou ook willen pleiten voor enkel controle door opvallende en vooral onopvallende politie auto’s. Dan haal je excessen er veel beter uit en bekeur je echt fout en onveilig rijgedrag. Niet degene die even wat sneller rijdt om in te halen en de doorstroom te bevorderen.