Njit In Amerika vind ik het ook heerlijk om de Cruise control aan te zetten en lekker van de omgeving te genieten.
Dat de TomTom dan zegt 'neem over 500km de afslag'. Ik zeg ook altijd dat Nederland een groot dorp is.
Precies dit. Je kunt lekker in je rijbaan blijven zitten, iedereen rijdt quasi dezelfde snelheid en het is aanzienlijk zuiniger en dus goedkoper en minder vaak stoppen op roadtrips. Als ik ergens in de VS wel snel aan gewend was, dan is 't dat je in veel staten en rond veel grote steden maximaal tussen de 90 en 110 mag. In de westelijke en meer landelijke staten ligt de snelheid wel hoger (in Utah mag je 135 op de snelwegen), maar dan ook alleen maar waar ook vrijwel niemand woont en de afstand tussen afslagen soms 30km is. Dat laatste heb je in Nederland gewoon niet.
Ik kan me niet voorstellen dat terug naar 100km/h daadwerkelijk een serieus probleem gaat vormen voor mensen.
Niek Ik moet echter wel toegeven dat als ik in een dikke audi, een stevige volvo of ander vergelijkbaar merk de versnelling in z'n zes zet, ik met groot plezier eventjes het gas intrap hoor. Maar dat is vooral een kwestie van 'even' je rijplezier wat ruimte geven, al strookt dat inderdaad niet helemaal met de wettelijke voorschriften.
Het plezier zit voor mij vooral in bochtenwerk en acceleratie, niet in zo zeer in langdurig hard gaan. Dat drukt me niet in een stoel, dat is niet spannend rijden. Ik ga soms voor middagje sportief rijden vaak bewust ergens een eenzaam bergweggetje op. Snelheid komt niet boven de 80km/h en toch uitermate genoten van de turbo onder de kap.