Kijk dit dan!
Disney bouwt Guardians of the Galaxy achtbaan in Epcot
Ziet er echt mooi uit
Als je weet hoe enorm dat gebouw is lijkt het toch wel erg goed te worden. Ben echt super benieuwd naar deze baan.
Poh, indrukwekkend hoor. Ik ben enorm benieuwd naar deze achtbaan. Het is zo vet dat Vekoma gewoon weer een unieke achtbaan mag leveren aan Disney. Ik zie dit als de heel moderne Space Mountain van deze tijd, dit kan echt zomaar een enorme topper worden. Vooral het gecontroleerd draaien gaat een enorm uniek iets zijn in zo'n rit.
Gaaf!
Wow weer een vekoma spagetti bol. Ben erg benieuwd hoe ze de projecties / proops hier tussen gaan plaatsen.
De spacing vind ik voor een indoor coaster net als bij Tron redelijk ruim, genoeg ruimte voor props en schermen! Zeker met gecontroleerde spinning kan je dat natuurlijk perfect focussen!
Op zich wel een geinige lay-out, maar niet super speciaal ofzo. Vekoma heeft wel wat betere lay-outs laten zien afgelopen jaren.
Gezien de grootte van het gebouw denk ik dat we hier slechts â…“ zien van de totale achtbaan in het gebouw.
Ze hebben er weer een indrukwekkende knoop van staal van gemaakt en dit zal inderdaad bij lang na niet het hele gebouw zijn. Je ziet rechts ook een soort van doek hangen waar een aantal trackdelen onder verdwijnen.
Ik vind de hoogte van de baan alleen wel verrassend laag. Ik dacht dat dit gebouw behoorlijk hoog was en ik heb het idee dat de track maar tot de helft van die hoogte komt?
Als je op die nieuwe foto kijkt links in het midden, onderaan de baan. Er zitten stevige bochten in. Dit wordt een beetje hun pumped up Crush Coaster.
DaltonTerror Ik had eigenlijk meer een mix van Tron met Escape from Gringotts verwacht...
Horizons Gringotts plaats ik meer in de categorie darkrides, daar zitten veel meer sets in en ik vrees dat we dat hier totaal niet gaan zien als we naar deze foto kijken. Ik verwacht hier meer een achtbaan in het donker met wat projecties en een ruimtethema en dat deze het vooral van de rit gaat moeten hebben. Hopelijk lijkt het niet te hard op Tron gezien deze bijna gelijktijdig zal openen.
- Bijgewerkt
DaltonTerror Ik herinner me wel dat er een bouwvergunning is ingediend voor een gigantisch 360-graden planetarium achtige projectiedome... dus ik hoop stiekem nog wel op een vernieuwende storytelling ride.. ging er eigenlijk ook een beetje vanuit dat om deze reden de nieuwe treintjes van Verkoma zijn ontwikkeld; om je aandacht te focussen op wat er gaande is binnen een bepaalde scene (net zoals bij een Gringotts bijv). Want wat je zegt klopt; met Space Mountain, RnRc en straks Tron hebben ze in WDW al 3 indoorcoasters... daar zou zonder de storytelling elementen deze nieuwe Guardians Coaster weinig aan toevoegen qua diversiteit in het aanbod.