Snel wil ik het niet noemen nee, maar alles gaat toch gewoon op het tempo waarop het is aangekondigd? Heb nog nergens vertragingen daarin gehoord. De overheid in Frankrijk is ook veeeeel trager dan dat we gewend zijn uit de Disney parken in de USA, waarbij in Orlando Disney facto zijn eigen overheid is. En in Anaheim ze een dikke vinger in de pap hebben. Disney is nooit snel geweest met bouwen, beetje inherent aan zo'n groot bedrijf met hele hoge kwaliteitsstandaarden. (daarmee doel ik op Walt Disney Imagineering) Dus het zou raar zijn om te verwachten dat het nu wel vlot gaat. En Tonnie, in voorjaar 2017 heb ik de kale AT-AT walkers al zien staan in de toen ruwbouw van Galaxy Edge in Anaheim. Daar hebben ze dus ook gewoon nog bijna 3 jaar over gedaan om dat af te maken. Totale bouwtijd van eerste schop in de grond tot opening volgens mij 4 jaar? De snelheid heeft dus weinig te maken met Parijs specifiek hoor.
Overigens zijn ze wel volop bezig momenteel hoor. Het Spiderman gebouw staat volledig overeind en in de rest van het Marvel gebied zijn ze ook volop bezig. Cars route 66 wordt vlot gebouwd en gaat in de zomer al open. (wat voor Disney dan weer ongekend snel is 😉 )
Ze zijn al bezig met het graven van het grote meer. Er is net een nieuw kantoorgebouw klaar wat een deze weken gaat worden betrokken, waarnaar de tijdelijke kantoorunits (die er al jaren staan, maar goed) achter Tower of Terror/Stuntshow weggehaald kunnen worden en ook daar begonnen kan worden met de bouw van het meer en de nieuwe 'mainstreet'. (bij gebrek aan een beter woord)
Het 'probleem' waardoor het lijkt alsof er niks gebeurt is dat we er weinig beeldmateriaal van te zien krijgen. De fansites welke met de info komen voor ons zitten allemaal redelijk onder de duim van Disneyland met het Insidears programma. Daarvan zullen we dus niet heel snel echte inkijkjes krijgen. (Niet meer dan: 'Dit is er te zien vanuit het park momenteel') Die tekeningen kwamen gewoon van het gemeentehuis, dus dat is ook geen lek ofzo geweest. Maar er wordt al volop gebouwd, en vooral, heel veel grond verzet momenteel voor het meer. 🙂