Volgens de Franse krant Le Parisian, is de deadline voor Disneyland Paris om een derde thema park te bouwen verlengt met 10 jaar naar 2036.

De Franse regering bij het tekenen van het contract in 1992 toezegging gegeven dat het park stuk voor stuk land kon opkopen voor volgende ontwikkelingen. Recent is er een wijziging in het contract gekomen waarbij er meer tijd aan Disney wordt gegeven om een derde park te ontwikkelingen naar de enorme investering die momenteel gedaan wordt in Walt Disney Studios Park.

De overeenkomst kan weer herbesproken worden tot de beide themaparken een jaarlijkse bezoekers aantal bereiken van 22 miljoen. Momenteel bevinden ze zich nog op 15 miljoen bezoekers.

Bron: Le Parisian

Persoonlijk vind ik dit een goede ontwikkeling en laat het zien dat Parijs graag de parken wil blijven zien groeien ondanks dat het allemaal zo traag gaat in het park.

Tja, enige wat ik me kan bedenken atm is heel er simpel. Fix die andere parken eerst en ga dan verder kijken, neem aan dat Disney niet zo'n zelfde situatie wilt als de studio's park toen der tijd. Ze hebben het niet voor niks geaccentueerd in de imagineering story.

elmarwouters Het gaat er juist meer om dat ze de tijd krijg om het goed aan te pakken, WDS is alleen gemaakt vanwege de tijdsdruk van Frankrijk om een tweede park te openen.

Hjalmar Dat begreep ik wel, goed dat ze meer tijd krijgen. Maar het is meer zoiets van fix de rest.

Als de rest van het resort maar geen franse slag mentaliteit krijgt.

Ik denk persoonlijk dat het een deal was vanuit Walt Disney Company, waarbij ze gezegd hebben geef ons 10 jaar extra voor een derde park en wij verbouwen Walt Disney Studios. Twee vliegen in een klap, en de Studios naar een hoger niveau en ondertussen een aanpassing in huidige contract voor het derde park.

Hjalmar Pfff, laten we het hopen....

Ik ga in mei weer, maar als ik de verhalen moet geloven...

Hjalmar Waarom traag? Snap dat we allemaal snel willen, maar het hele vergunningen verhaal wat we nu meekrijgen is toch niet heel traag. Ja het duurt belachelijk lang hoor, maar aan de andere kant zijn ze nu al bezig met de Marvel uitbreidingen en zijn volgens mij vrij snel na de sluiting van het Backlot gebied direct daarmee begonnen.

Ook is men nu bezig met de verbouwing van de Tram Tour... Sure het is geen Efteling snelheid, maar volgens mij gaan ze toch wel redelijk?

is toch niet heel traag. Ja het duurt belachelijk lang hoor

Eftelflags Wat is het nu, traag of niet traag?

Ik vind persoonlijk dat sommige delen traag gaan, maar heb compleet begrip voor hoe zaken nu worden gedaan en dat er veel vergunning aanvragen zijn gedaan per onderdeel van de masterplan. Die vergunningen nemen momenteel het meeste tijd in beslag en dat is niet gek als je bedenkt dat voor elk onderdeel de hele commissie er naar moet kijken. Niet de meest chique manier om 50% van je park gesloten te hebben in de tijd van de ombouw, maar binnen een jaar staat dit weer gewoon open met een compleet nieuw thema gebied met nieuwe attractie in Backlot.

Eftelflags Waarom traag?

Omdat we 2 jaar geleden die placemaking gezien hebben en we nog niet in de buurt zijn van iets dat af is natuurlijk. Daarnaast komen nu pas de vergunningen voor de vervolgstappen binnen terwijl als ze daar mee begonnen waren we niet eens zo lang met een nog meer halfbakken park hadden hoeven zitten.

Goed dat Disney dit uitstel gekregen heeft. Het zou zonde zijn als nog meer van de grote cirkel in handen van derden zou komen. Nu ze eerst mooi de boel die er al staat fixen en daarna aan volwaardig derde park erbij gaan bouwen.

Eftelflags Hjalmar Waarom traag? Snap dat we allemaal snel willen, maar het hele vergunningen verhaal wat we nu meekrijgen is toch niet heel traag.

Ja, het gaat traag, enorm traag zelfs.
            2 jaar geleden werden de plannen aangekondigd en nu zitten we net aan in fases in vergunningen aan te vragen, dat is gewoon traag, een galaxy's edge had bijvoorbeeld een 8 maanden ter tussen zitten.

• Simon heeft hierop gereageerd.

Snel wil ik het niet noemen nee, maar alles gaat toch gewoon op het tempo waarop het is aangekondigd? Heb nog nergens vertragingen daarin gehoord. De overheid in Frankrijk is ook veeeeel trager dan dat we gewend zijn uit de Disney parken in de USA, waarbij in Orlando Disney facto zijn eigen overheid is. En in Anaheim ze een dikke vinger in de pap hebben. Disney is nooit snel geweest met bouwen, beetje inherent aan zo'n groot bedrijf met hele hoge kwaliteitsstandaarden. (daarmee doel ik op Walt Disney Imagineering) Dus het zou raar zijn om te verwachten dat het nu wel vlot gaat. En Tonnie, in voorjaar 2017 heb ik de kale AT-AT walkers al zien staan in de toen ruwbouw van Galaxy Edge in Anaheim. Daar hebben ze dus ook gewoon nog bijna 3 jaar over gedaan om dat af te maken. Totale bouwtijd van eerste schop in de grond tot opening volgens mij 4 jaar? De snelheid heeft dus weinig te maken met Parijs specifiek hoor.

Overigens zijn ze wel volop bezig momenteel hoor. Het Spiderman gebouw staat volledig overeind en in de rest van het Marvel gebied zijn ze ook volop bezig. Cars route 66 wordt vlot gebouwd en gaat in de zomer al open. (wat voor Disney dan weer ongekend snel is 😉 )

Ze zijn al bezig met het graven van het grote meer. Er is net een nieuw kantoorgebouw klaar wat een deze weken gaat worden betrokken, waarnaar de tijdelijke kantoorunits (die er al jaren staan, maar goed) achter Tower of Terror/Stuntshow weggehaald kunnen worden en ook daar begonnen kan worden met de bouw van het meer en de nieuwe 'mainstreet'. (bij gebrek aan een beter woord)

Het 'probleem' waardoor het lijkt alsof er niks gebeurt is dat we er weinig beeldmateriaal van te zien krijgen. De fansites welke met de info komen voor ons zitten allemaal redelijk onder de duim van Disneyland met het Insidears programma. Daarvan zullen we dus niet heel snel echte inkijkjes krijgen. (Niet meer dan: 'Dit is er te zien vanuit het park momenteel') Die tekeningen kwamen gewoon van het gemeentehuis, dus dat is ook geen lek ofzo geweest. Maar er wordt al volop gebouwd, en vooral, heel veel grond verzet momenteel voor het meer. 🙂

Goed nieuws dat men lekker de volledige aandacht kan houden op de huidige twee parken. Die hebben nog genoeg potentie om door te groeien en uit te breiden. Ik hoop vooral dat de operational excellence van beide parken eindelijk eens op een niveau komt dat hetzelfde zal aanvoelen als de parken in Amerika en Japan (China kan ik zelf niet over oordelen). Ik zeg bewust aanvoelen, omdat wellicht de cijfers wat anders zeggen dat hoe ik het de laatste keren ervaren heb.