Max laat 't twee dagen op rij liggen. Enorme gemiste kans om nog tweede te worden in kampioenschap.

    Tja, het blijft een team affort natuurlijk. Maar hij was wel te gretig, je zag Albon ook struggelen met de auto. De pace daar in tegen was er wel.

    Jules tijdens de kwali heeft Max het alleen in de laatste bocht voor start- finish laten liggen.
    Tot dat moment had hij zelfsceen voorsprong op Stroll en dus de pole in handen.
    Maar hij was te gretig, en kwam met veel wielspin dus slecht weg uit die bocht, waar Stroll het rustiger aan deed en dus de achterstand op het rechtestuk om kon zetten naar een voorsprong.

    • Jules heeft hierop gereageerd.

      The_Bullgod Dat is precies wat ik zeg: hij heeft 't laten liggen. Op het moment dat 't echt om de pole ging maakte hij een fout en in de race ging ie ook te gretig om met de eerste echte kans om Perez in te halen. Als ie daar niet spint wint ie waarschijnlijk en loopt ie gigantisch in op Bottas.

      Achteraf had ie trouwens ook niet nog eens moeten stoppen voor verse inters. Hamilton en Perez waren uiteindelijk sneller op de 45 rondjes oude "slicktermediates" dan Max op de verse variant.

      • Johan heeft hierop gereageerd.

        Jules , van de andere kant als het gelukt was dan was het een held met een inhaalactie zoals we willen zien.

        Het nadeel van op de limiet rijden is dat je er wel eens overheen gaat. is het verstandig? Niet altijd. Maar zie dat liever dan polonaise rijden zonder acties.

        Maar bovenal heb ik genoten van een knettergekke race. En vind t echt jammer dat stroll pech had en terug viel.

        Max had schijnbaar ook nog een issue dat zijn voorvleugel fout stond afgesteld en er 7 graden verschil in zat.
        Tijdens een pitstop veranderen ze een voorvleugel afstelling maximaal een halve graad, dus 7 is best wel een serieuze afwijking (en een duur foutje van t RBR team).

        10 dagen later

        Marvin Vettel had hier ook een geweldige reactie op "Who Let The Dogs Out"

        Upwego Wat een vreselijke crash. Gelukkig liep het voor Grosjean goed af.

        En een goed statement van Ricciardo daarna, dat ze het laten zien dat is logisch. En dat ze daarmee wachten tot het bekend is hoe het met Grosjean is ook. Maar die vuurbal 50 keer herhalen en 30 keer die akelige beelden van hoe hij uit die vuurbal stapt. Dat is wel echt too much!

        Er is nog bijna geen race geweest dit seizoen zonder verrassingen of sensatie. Wow!

        Upwego Pff idd, wat een bizarre beelden, gewoon met de voorkant en monocoque door de vangrail heen gaan, en er dan nog zo uitstappen, damned. De Halo heeft wel zijn nut bewezen dit keer, want zonder die ben ik bang dat Grosjean zijn hoofd nog aan de verkeerde kant van de vangrail had gezeten....

        Dit ongeluk zal vast nog een staartje krijgen met wat onderzoeken lijkt mij overigens, want die vangrail kan vast beter dat dit niet meer gebeurt zo.

          Tonnie Dit ongeluk zal vast nog een staartje krijgen met wat onderzoeken lijkt mij overigens, want die vangrail kan vast beter dat dit niet meer gebeurt zo.

          Hoe zou je die vangrail dan willen/kunnen verbeteren?
          Als je die zo sterk maakt als een blok beton is dat ook niet goed, want dan blijft er van de raceauto echt helemaal niets meer over. En zeer waarschijnlijk is de vertraging dan zo heftig, dat door de extreem hoge g-krachten de coureur dit niet overleefd.

          • Marvin heeft hierop gereageerd.

            The_Bullgod De vangrail bestond hier uit 3 "losse" horizontale delen waardoor het dus kennelijk mogelijk is om onder de juiste hoek de auto daar tussendoor te halen. Lijkt mij dat daar wel even naar gekeken moet worden om dat te verbeteren. Het is niet voor niks dat voor een bandenstapel ook altijd een paneel geplaatst word om te voorkomen dat de auto zich helemaal in graaft in de banden.

            Gelukkig is de crash goed afgelopen met alleen wat lichte brandwonden, wij schrokken flink toen we ineens live die vuurbal zagen ontstaan.

              elke los horizontaal deel is 4,5 mm dik (info via Ziggo studio)

              Marvin De vangrail bestond hier uit 3 "losse" horizontale delen waardoor het dus kennelijk mogelijk is om onder de juiste hoek de auto daar tussendoor te halen. Lijkt mij dat daar wel even naar gekeken moet worden om dat te verbeteren.

              Als dat gaat gebeuren, zullen alle circuits naar hun vangrailen moeten kijken en waar nodig vervangen. Want alle vangrails zijn gemaakt volgens een standaard die de FIA heeft bepaald.

              • Tonnie heeft hierop gereageerd.

                The_Bullgod Want alle vangrails zijn gemaakt volgens een standaard die de FIA heeft bepaald.

                Het zal niet de eerste keer zijn dat door voortschrijdend inzicht er een verandering plaats zal vinden natuurlijk.

                  Tonnie Oh ja dat is inderdaad regelmatig gebeurd na een heftig ongeluk.
                  En als het de vangrails niet zijn die verbeterd kunnen worden, zouden ze ook eens naar het ontwerp van de auto's zelf mogen kijken. Want die fuelcell is dus gescheurd, wat niet had mogen gebeuren.

                  • Tonnie heeft hierop gereageerd.

                    The_Bullgod Want die fuelcell is dus gescheurd, wat niet had mogen gebeuren.

                    De auto is ongeveer op de plek van de fuelcell door midden gescheurd..... ik denk dat je ontwerpen kan wat je wilt, maar als je op zo een specifieke plek zo een impact hebt denk ik dat geen enkel fuel cell ontwerp daar echt wat mee kan.

                    Maar de auto is toch ook zo ontworpen dat die survival cell juist los zou kunnen komen bij een klap in de hoop dat de coureur op die manier in veiligheid gebracht word? Want als je dat erbij mee telt dan zit die fuel cell eigenlijk juist wel weer op een gekke plek.. Al heb je niet veel meer andere plekken waar je het zou kunnen laten natuurlijk.