Ik denk niet dat het @Zingo 's bedoeling was om de discussie dood te slaan of iets dergelijks. Anyway, hier is mijn kant.
Ik ben zelf één keer een weekend in Europa Park geweest en dat was in de winter. Ik heb Alpenexpress wel een keer kunnen doen, maar de Wasserbahn was gesloten. Een super goed beeld heb ik dus niet, maar de twee POV's die Johan aanhaalt laten het best goed zijn.
De Wasserbahn laat overduidelijk scenes zien. Verschillende scenes zijn goed te onderscheiden, ik zie beweging, etc. Dit is voor mij geen discussiepunt. Het enige wat de scenes niet hebben, is een plafond, want daar gaat de Alpenexpress overheen.
Vanuit de POV van de Alpenexpress zie ik geen enkele scene. Ik weet dat daarvoor naar beneden moet kijken, dan zie je de scenes van de Wasserbahn. Geen van die scenes is op de Alpenexpress gericht, terwijl als je naar de POV van de Wasserbahn kijkt, ze wel daarnaar gericht staan. De Alpenexpress heeft geen enkele scene op zijn eigen niveau (dus een scene zonder dat je naar beneden moet kijken), iets wat de Wasserbahn wel heeft.
We geven toe dat de scenes vanuit de Alpenexpress zichtbaar zijn, maar we hebben besloten om de scenes toe te wijzen aan de Tiroler Wasserbahn en niet aan de Alpenexpress.