Jules Bedankt voor het compliment! Wij vinden de discussie ook een van de leukste dingen die er is. Het geeft een ander inzicht in een darkride en dwingt tot echt goed te kijken naar wat je ziet. Deze discussie wordt onderling nog dagelijks gevoerd en voor een groot deel ook gevormt door de discussies die we hier en met anderen voeren. Daarom vinden we actief in discussie gaan (buiten dat het leuk is) ook enorm waardevol, het geeft meer inzich.
Aurelius Een paar dagen geleden hebben Erik en ik het hier intern ook over gehad. De beredenering van ons was dat waar je bij de tiroller wassserbahn actief lans de verschillende uitbeeldingen gaat en daar ook een afscheiding en logica in aantreft dat bij de alpenexpress niet zo sterk aanwezig is. Je gaat inderdaad door de ruimte heen, maar het verhaal technische aspect van de waterbaan heb je niet in de alpenexpress.
Vanuit mijn kant probeer ik bij achtbanen ook erg voorzichtig te zijn in het benoemen van scenes. Wanneer een baan als Alpenexpress als semi-darkride geldt, wat zijn dan nog argumenten om bijvoorbeeld Space Mountain of Rock'n Rollercoaster niet ook als darkrides te gaan tellen? De snelheid waarmee een scene waargenomen wordt speelt voor mij dus ook mee, wanneer je ergens snel langsgaat zie ik het eerder als aankleding dan als een darkride scene. Dat hebben we ook proberen terug te laten komen in onze omschrijving van wat een scene is. Maar achtbanen met forse aankleding bevinden zich wel op het snijvlak vind ik.