Ik heb hem afgelopen zaterdag gedaan. Verrassend leuk baantje. Wachttijd was iets minder leuk. Die bleef heel de dag op 120min. Hierdoor bleef de SRL heel de dag gesloten. Dus uiteindelijk in de Standby line gewacht. Dit duurde zo’n anderhalf uur (+/-90min) tot ik aan de beurt was. Korter dus dan werd aangegeven. Er was slechts 1 kleine storing waardoor de baan een minuut of 5 niet reed.
Ik was alleen aangezien mijn reisgezelschap niet van thrills houd. Tot mijn verbazing werd ik met een meisje gegroupt die ook alleen was. Uiteindelijk bleek ze niet alleen te zijn, maar uit een groep getrokken. Ze was dus met twee anderen in de rij gestapt en de andere twee zijn in een hele andere trein gegroupt. Dat snapte ik niet helemaal. Waarschijnlijk deden ze dat dan toch voor een betere doorstroom, maar ik vond het maar bijzonder.
Wachtrij is erg leuk aangekleed, beginnend langs Hagrid’s hutje en langzaam steeds dieper in het grottenstelsel, wat voor mij wel begon te vervelen. Ik heb bijvoorbeeld ook RotR gedaan waarbij je ook door grotten gaat, die was echter een stuk fijner om in te wachten. Eindigt op een lopende band wat best uniek is voor een coasters. (Zou dit geen ondersteuning voor Crush’s kunnen zijn).
Dan de rit. Stoelen zijn comfortabel. Ik zat op de motor. Vraag me af of het zijbakje net zo comfortabel is omdat je minder beenruimte hebt. Ik ben niet al te groot (1.65m) waardoor ik niet bij de handvaten van de motor kwam. Dus de handjes moesten wel los. 😉 Rit begint meteen vrij heftig met een zachte launch en leuk bochtenwerk. Baanverloop is erg leuk. De rollback is ook fantastisch gedaan. De wissel gaat super snel. De drop voelde erg goed. Al was deze wel erg kort. Het donkere stukje is erg gaaf gemaakt. Met de centaur ect. Spinnen daarentegen vond ik iets minder. Had iets weg van Forbidden Journey waar ik sowieso al geen fan van ben. Op het einde zit een stukje waarbij je op een knop moet rammen om rook effecten te activeren. Ik had echter niet echt het idee dat dat knopje iets van invloed had. Rare onnodige toevoeging als je het mij vraagt. Uitstappen wederom op een lopende band en naar buiten langs een kraampje met merch.
Als je het mij vraagt is het een erg geslaagde ride en naast Hulk, mijn favoriete thrill in Islands of Adventure. Nu nog hopen dat de drukte wat afneemt in de komende tijd. Maar daarvoor is IoA nog net iets te karig in aanbod denk ik. Hoop dat dit met Epic Universe beter gaat zijn.