Islands of Adventure bouwt Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure
De animatronics zijn niet zo mooi, ik vind het bos soms ook wat minder en wat is er met dat geschilderde scherm? De achtbaan lijkt een beetje op Juvelen en Thirtheen in 1, geen 8 uur waard om te wachten.
- Bijgewerkt
Wauw, ik was echt zo benieuwd naar deze coaster, het zag er allemaal zo ontzettend veelbelovend uit. Maar wat een teleurstelling vind ik dit dan om te zien... Ik had verwacht dat het geheel echt iets heel tofs zou zijn. Natuurlijk:
- Best een lange coaster, nice!
- Mooie elementen: een spike, meerdere launches, droptrack;
- Erg mooi aangekleed, vooral het indoor stuk ziet er goed uit.
Maar dan:
- Na de laatste launch is het stuk op snelheid echt te kort, terwijl de rest van de baan zo ontzettend lang is;
- De beschilderde muur is echt smerig lelijk;
- Gemiste kans voor de zitpositie, zoals eerder besproken in dit topic.
- Een eenhoorn die eruit ziet alsof ie een panty aan heeft. Om nog maar te zwijgen van de houterige bewegingen, alsof ie een spasme heeft;
- De Blast Ended Skrewt die op een metalen paal heen en weer beweegt, jeetje;
- Het geheel moet aanvoelen alsof er een verhaal in zit. Terwijl het simpelweg een ritje door het niet-zo-donkere Forbidden Forest is op de motor. Alles voelt een beetje geforceerd aan.
Feitelijk is het niet meer dan een Juvelen met een goede aankleding. Ik ben ook nog zeker wel benieuwd naar de totaalervaring in het echt hoor. Maar wat me het meeste steekt: letterlijk élk onderdeel van deze coaster had beter gekund: de backstory, de theming, de layout en pacing, de treinen, echt álles.
De NOS heeft er ook maar eens een artikel aan toegewijd.
https://nos.nl/artikel/2288988-acht-uur-lang-in-de-rij-voor-nieuwe-harry-potter-attractie.html
10 uur wachten voor een attractie zou ik echt nooit doen.
Het langste dat ik ooit heb moeten wachtrn was 3 uur voor Tatsu in september 2006.
Dan was dus een paar maanden na de officiële opening en toen gebruikten ze maar 1 station van de 2.
De rijen waren gisteren in elk geval niet normaal:
Die eerste foto is van de opening van het eerste Harry Potter gebied. Dus die is fake.
Je zou haast denken dat Universal zelf de mensen uitgenodigd heeft om de rij op te krikken. Vooral ook omdat het nieuws nu heel de wereld over gaat. Ik las in de reacties van mensen op Facebook dat er veel waren die niet wisten dat er een "Harry Potter pretpark" bestond en dat het een bucketlist dingetje is.
Marco 5-6 treinen van de 13 zijn werkzaam en 1 drop track is kapot.
- Bijgewerkt
ja, wtf, er zijn 12 of 13 treinen?!?! Dat wist ik helemaal niet!
Die hele wachtrij is een publiciteitsstunt van Universal, want het digitaal wachten was uitgeschakeld op openingsdag en ze reden maar met de helft van de treinen. Leuk dan, als je als gast 100+ dollar hebt betaald...
Maar goed, Universal kon zo wel buzz creëren: de baan is populair en trok bizarre wachtrijen, zelf de NOS weidde er aandacht aan zag ik gister op instagram. Nou nou nou.
Ik vermoed trouwens dat er helemaal geen 12 of 13 treinen zijn. Er zijn wel zo veel blocks, maar dat betekent niet dat er met zo veel treinen gereden kan worden. RCDB geeft overigens niet aan hoe veel treinen er zijn.
Alleen al in het station is er plaats voor 4 treinen, vanwege de lopende band techniek. Daarnaast aantal reserve etc.
Ik betwijfel of er idd wel echt 12 of 13 treinen kunnen rijden, daarnaast zie je wel vaker dat achtbanen in t begin niet met alle treinen rijden, dus dat is nog niet zo gek.
Wat ik wel veel schokkender vind is het bericht wat Universal had gepost.
ik vind t aardig vreemd dat de baan nu al zo veel onderhoud nodig heeft dat ze hem in de ochtend gesloten moeten houden, dus het lijkt mij meer dat er nog serieuze problemen gaande zijn wat ook gewoonweg invloed heeft op de capaciteit.
Tonnie Onderhoud? De baan is gewoon nog niet klaar man. Te snel geopend. Daarnaast kunnen er 4 treinen in het station staan, dus vergeet dat niet in je telling. Plus nog 1-2 reserve.
Eftelflags Precies.
Het lijkt er op dat ze gewoonweg de hele aansturing/tuning van die baan niet op orde hebben en nu proberen ze net effe meer uren te snoepen elke dag om de programmering te verbeteren.
Over het aantal treinen, reserve treinen rijden niet he ;-)
Maar een baan met 12 treinen echt laten rijden is aardig complex lijkt mij, je hebt dan 0,0 speling als er iets te lang duurt dan verwacht natuurlijk.
Los van Mack achtbanen ken ik nog geen Intamin coaster met een continu doorlopend station. Dus in principe zou het als een omnimover moeten werken.
Tsja, wel jammer dit... Zou 't onder andere komen doordat er geen soft openings zijn geweest en de attractie direct op volle kracht moest werken?
Convival Gok dat de marketing van Universal belangrijker was dan de daadwerkelijke kwaliteit.
Maar goed; dit is wel typisch Universal.
- Kong --> werkte maar met 2 trucks in de eerste periode, en buitenstuk was geskipt
- Fast/Fur --> Idem probleem kong
- Gringotts --> pas na 2 maanden op normale capaciteit
-
Weet iemand hoe 't tegenwoordig met de rijen staat en is iemand hier al in deze baan geweest? Ik ben over een paar weken in Universal en vrees toch beetje voor de rijen en drukte in beiden parken. Ik heb maar een dag om te hoppen tussen beide parken, dus ben toch beetje een prioriteitenlijstje in elkaar aan 't zetten.
Als ik twitter een beetje mag geloven staat er momenteel dagelijks rond de 1,5 tot 2 uur voor de baan. Niet extreem dus voor Orlando.