Michael maar daar kan ik niks mee als je dat niet explicieter maakt
Ik kan er weinig mee als je niet onderbouwd waarom het niet zou werken 😆
Nogmaals, op prijs sturen werkt op alle vlakken.
Laagseizoenen en hoogseizoenen heb je op veel meer plekken, prijs aanbiedingen in periodes ook, dit zijn gewoon bewezen begrippen.
Ik geloof niet dat een familie met opa, oma en wat gezinnen een datumprikkertje doen voor hun jaarlijkse Efteling familiebezoek en er vervolgens van de 50+ weekenden in t jaar alleen zaterdag 4 Juli over blijft als enige optie.
Kijk, voor 2 euro pp ga je niemand sturen, maar ik denk als je t verschil 25% tot 35% maakt (kortingsacties heb je ook vaak al met 20/25%) dat je echt wel een deel sturen kan.
Daarnaast denk ik dat je ook geen 40% van je bezoekers hoeft te sturen, maar in het volle hoogseizoen wanneer de Efteling uit zijn voegen barst kan een 10% net effe die druk weg nemen en het acceptabel maken.
Daarnaast door de hogere prijs voor die dagen kan je ook makkelijker in je begroting meer "capaciteit" verzorgen op gebied van tijdelijke voorzieningen en extra medewerkers.