Japio Zou je in Strookrijk dan ineens een soort Galaxy Edge willen zien? Alle bomen weg en een met spuitbeton gemaakt gebied?
Ik kan me ook genoeg andere immersieve werelden bedenken die wél groen hebben. Denk aan Pandora - World of Avatar, World of Frozen in Hong Kong óf het nieuwe How To Train Your Dragon en Monsters gebied welke gebouwd worden in Epic Universe. Ja Galaxy's Edge is de crème de la crème van de immersieve werelden, maar dit kan op vele verschillende manieren uitgevoerd worden! Ook op manieren die beter in een natuurlijke Efteling passen.
Dutch23 Ik verwacht deze tijdlijn ongeveer:
2024: Danse Macabre, groot onderhoud Piraña
2025: Grand Hotel Efteling, Prinses op de Erwt, groot onderhoud Fata Morgana
2026: Raveleijn Walkthrough, Wereld van Sinbad fase 2, groot onderhoud Villa Volta
2027: Fabula vervanging/jubileum attractie, start Strookrijk
2028/2029: themagebied Strookrijk Opening
Hmm, ik denk dat dit vrij ambitieus is. Voor alle projecten na EGH hebben we officieel nog niks gehoord. Prinses op de Erwt zal een klein sprookje worden, maar de focus ligt denk ik op het EGH. Groot onderhoud Fata is ook nog niet officieel aangekondigd, maar dit zou ik ook niet zien als grote nieuwigheid. Idem voor het onderhoud aan Villa Volta.
Ook zie ik fase 2 van de Wereld van Sinbad niet zo snel meer komen. Dit werd aangekondigd als opvolger van Sirocco en Archipel, maar daarna bleef het stil. Ook met de opening van Kashba is er niks meer gezegd of gedaan. Dus ik denk niet dat we hier ooit nog iets over te horen krijgen...
Een jubileum attractie zal er vast komen. Maar dat dit de vervanging wordt van Fabula óf dat dit ook nog eens als extra wordt gebouwd, geloof ik niet. Maar ook over deze invulling is nog niks gehoord/gezien/uitgelekt - laat staan dat er iets officieel aangekondigd gaat worden in de komende periode... Ik denk dat het allemaal wat voorbarig is om hierop te gaan hopen.