Hier was nog geen officieel topic voor te vinden, dus bij deze!

Begin van de zomer 2020 opent het Avengers Campus in het Disney California Adventure Park in Anaheim, Californië.

De campus is opgezet door de Avengers om de volgende generatie Super Heroes te werven. Avengers Campus is de thuisbasis van de Worldwide Engineering Brigade - ook bekend als "WEB" - die de nieuwe Spider-Man-darkride huisvest.

Tijdens een open dag op WEB zijn de aspirant-uitvinders enthousiast om je uit te nodigen voor een proefrit van hun nieuwste uitvinding: het "Web Slinger" -voertuig, waarmee je een web net als Spider-Man kunt slingeren. De attractie geeft een voorproefje van hoe het is om echte superkrachten te hebben terwijl je Spider-Man helpt Spider-Bots te verzamelen.

Avengers Campus zal ook beschikken over Pym Test Kitchen. Deze zal net zoals Ant-Man and The Wasp de "Pym Particles" gebruiken om zo ongeveer alles te laten groeien en krimpen, zo ook gebruikt Pym Technologies de nieuwste innovaties om voedsel in dit eetcafe te laten groeien en krimpen.

Je vindt ook een aantal andere helden op de campus, waaronder Black Widow, Ant-Man en The Wasp, Doctor Strange, the Guardians of the Galaxy, Super Heroes from Wakanda and Asgard en Iron Man.

Een van de iconische gebouwen wordt het hoofdkantoor van Avengers, waar je op zoek moet gaan naar Avengers in actie. Dit gebouw, dat in fase twee wordt geopend, wordt de toekomstige toegang tot een gloednieuwe E-Ticket-attractie waar je aan boord van een Quinjet stapt en langs de Avengers vliegt in een episch avontuur naar Wakanda en verder! Je gaat samen met de Avengers in een strijd om onze wereld te redden tegen een van de machtigste schurken. Deze attractie zal een geheel nieuw innovatief ritssysteem krijgen.

bron: disneyparks.blog

Is dit dan de darkride die ook in Parijs komt, dan heb ik in Anaheim twee dingen om naar uit te kijken, galaxy edge en deze.

Dream_wizard Is dit dan de darkride die ook in Parijs komt, dan heb ik in Anaheim twee dingen om naar uit te kijken, galaxy edge en deze.

Klopt! De Spider-Man darkride komt ook naar het Walt Disney Studios park in Parijs.

20 dagen later

Ik wist helemaal niet dat er al zoveel progressie was geboekt met dit project en dat een deel van de attracties over een paar maanden al open gaan. Dat is wel goed nieuws, want de bouwput verschuift dan van midden in het park naar achter Guardians en dat komt de doorstroming en sfeer wel ten goede. Ik vond het erg druk op de paden rond dit project, omdat er nu maar een echte doorgang was van Cars Land richting Guardians en het Hyperion-theater.

Volg vooral dit Youtube kanaal. Yensid55. Hij heeft een aparte manier van presenteren. het is gortdroog en staccato, maar geeft je een prima inzicht in de bouwvoortgang. Hij heeft dit ook in tientallen updates van Galaxy's Edge gedaan en nu is Aavngers campus dus aan de beurt:

15 dagen later

Dat zou echt wel even heel next level zijn als ze dat gaan doen hoor, gaaf! 🤩

Dus ze gaan de stunt robot gebruiken uit de serie van Disney+, dat is wel een leuk iets om te zien! 🙂

Imagineer Scott Drake was verantwoordelijk voor het Tomorrowland in Shanghai Disneyland waar zo’n robo coaster in het oorspronkelijke plan zat. Hij zit nu op de Marvel gebieden portfolio. Bovenstaande is wel een spectaculaire vondst rondom de fase 2 E-Ticket attractie.

• John vindt dit leuk.

Kun je uitleggen waarom het een spectaculaire vondst is rondom de E-ticket attractie? Waar kijk ik nu naar? Is het een simulator? Is het een concept van zo'n robocoaster? Vertel! 🙂

De eerste foto is een concept voor Shanghai voor het Tomorrowland gebied. Welke dezelfde imagineer heeft als de huidige Marvel expansions.

Foto van de jet pack attractie heeft het gerucht dat het een KUKA coaster zou gaan worden, alleen is dit nog nergens bevestigd.

Niek Ik zie op de linker concept art iets over het Tomorrowland sign rondrijden wat qua vorm overeen kan komen met de concepten omtrent de Avengers darkride. A good idea never dies 😉 Ik heb ergens ooit een concept gezien (dacht Vekoma) wat vergelijkbaar was met deze maar waar dan een stuk of 6 mensen individueel in een stoeltje hangen welke allemaal aan dezelfde arm bevestigd zijn.

Dit is toch gewoon dezelfde concept als die voor Parijs? Althans, ik zie geen verschil tussen die twee 🙂

Hjalmar ja klopt, het worden in principe kopieën van elkaar

Toch doet 't me goed dat we in Anaheim een grote darkride zien verschijnen rond een bekend IP en dat we daar lekker casual "dit komt ook in Parijs" over kunnen zeggen en dat daar zelfs de bouw al begonnen is. Meer film-IPs in de Studios op korte termijn is top.