Aquaslide Michael maar kan ik daarna gegarandeerd OpenRCT2 spelen op deze Windows 10 Pro 64 bit machine? Ja, zonder problemen 🙂 Doe ik ook 😉 msnguy De versie op de server is de nieuwste stable versie (0.2.6): https://openrct2.org/downloads/releases/latest. Deze moet je downloaden. Alle andere versies werken niet. Jup dit werkt 🙂
Mark Michael Hij draait hier ook sinds deze week prima op Windows 10. Machtig mooie extra functies. Hij kwam hier al voorbij maar ik leer veel van Deurklink op YouTube: https://www.youtube.com/user/Nederlandsch
Tim Ik kan me herinneren dat er omstreeks 2008 iemand de Efteling volledig had nagebouwd in RCT2. Helaas kan ik die file nergens meer vinden. Iemand die weet heeft van dit project of me het bestand kan bezorgen?
msnguy Tim Ik kan me herinneren dat er omstreeks 2008 iemand de Efteling volledig had nagebouwd in RCT2. Helaas kan ik die file nergens meer vinden. Iemand die weet heeft van dit project of me het bestand kan bezorgen? Ik heb nog gezocht op een oude harde schijf, maar helaas niks gevonden. Ik had trouwens de Efteling uit 2004 destijds in RCT2 geloof ik. Inclusief "werkende" spoorwegovergangen. Ik heb uren door dat park lopen dwalen destijds. EDIT: Na wat Googlen kwam ik uit op de naam van de bouwer en het voormalig e-mail adres. Ik heb de maker een mailtje gestuurd met de hoop dat het e-mail adres nog in gebruik is!
ppc-anoniem-2 Pfffff, toch maar eens de schuur in om te kijken of ik mijn RCT2 CD-ROM nog ergens heb liggen! En in de tussentijd het spel nog even op mijn iPad spelen, blijft ook leuk!
Michael Na 17,5 jaar RCT2 voor het eerst te hebben gekocht nu opnieuw een tientje uitgegeven aan RCT2 😂
QDude24 Een aantal jaar geleden ben ik naar het inmiddels gesloten park fränkisches wunderland in Duitsland geweest. En was het een goed park? Nou nee, veel dingen zagen er verwaarloosd uit, en er was maar een operator voor alle rides, dus elke ride ging omstebeurt open. Maar toch ben ik in het park geïnteresseerd geraakt. Waarschijnlijk omdat ik wel wat voel voor foute Duitse parken. Ik vroeg me af hoe ik het park zou runnen. Van het een kwam het ander, en ik heb het nagebouwd als een rct2 scenario. Ik heb zowel google earth als de park plattegrond gebruikt om het voor elkaar te krijgen. Ik ben toch best blij met het resultaat!
broodje123 QDude24 Sorry voor de late reactie, maar wat gaaf. Ik ben altijd fan geweest van dit soort parken, eigenlijk wel zonde dat er niet zoveel meer gebeurt. Je kan het alleen maar huren voor events.
ppc-anoniem-2 Tof, ik ben ook weer begonnen, heerlijk zeg, en ik heb alle andere spellen ook (parkitect, planet coaster, RCT3) maar er gaat toch niets boven het RCT2 gevoel, zelfs met alle beperkingen die in het spel zitten.
Coaster-GEOFF ppc-anoniem-2 Precies! Parkitect is op zoveel vlakken beter en uiteraard moderner. Na een paar uurtjes RCT kijk je (met hoofdpijn) dubbel door de pixels, maar toch, grijp ik daar telkens naar terug! Ongelooflijk toch. Ik heb nooit een 5de van mijn eerste parkitect park afgewerkt... 😆
Jules Coaster-GEOFF Parkitect is op zoveel vlakken beter en uiteraard moderner. Na een paar uurtjes RCT kijk je (met hoofdpijn) dubbel door de pixels, maar toch, grijp ik daar telkens naar terug! Ongelooflijk toch. Ik heb nooit een 5de van mijn eerste parkitect park afgewerkt... 😆 Grappig hoe anders dat voor mensen is. Alleen al de coasterdesigner in Parkitect nodigt mij zoveel meer uit om daar mee te spelen dan maar weer terug te keren naar RCT2. Ik heb RCT Classic veel op mijn Mac gespeeld, maar nu ik Parkitect heb is dat voor mij toch het spel geworden om even rustig een uurtje of twee iets leuks in te bouwen. Vooral realistische achtbanen met thema op een klein grondvlak en dan een blusprint maken voor het volgende scenario bevalt me uitstekend.
ppc-anoniem-2 Misschien moet ik het nog een kans geven, maar qua realisme vind ik RCT2 (het originele deel, niet de toevoegingen) er best realistisch uit zien, tuurlijk is het hoekig en een beetje "plat" op sommige punten, maar tegelijkertijd wel realistisch. Dat mis ik een beetje bij Parkitect, het ziet er heel erg cartoony uit, de poppetjes hebben waterhoofden en in een achtbaan karretje waar je een halve voet in kwijt kan weten ze 2 mensen te proppen. Ik snap het, een realistische schaal is lastig om te maken, maar dit houdt me wel een beetje tegen in dit stuk software. En misschien geef ik het niet genoeg kansen maar op het moment blijft RCT2 / Classic me toch meer trekken dan Parkitect of Planet Coaster. @Jules - Stomme vraag misschien, maar kan je een keer laten zien wat je in Parkitect hebt weten te maken, en dan ook misschien een klein stukje making of?
Jules ppc-anoniem-2 @Jules - Stomme vraag misschien, maar kan je een keer laten zien wat je in Parkitect hebt weten te maken, en dan ook misschien een klein stukje making of? Ja hoor! Ik zal kijken of ik ergens later deze week een leuk Parkitect-topic kan openen met wat laagjes van hoe ik het bouwen aanpak. Ik ben ook maar een beginner, maar heb er wel echt plezier in. Er zijn zeker wat visuele dingetjes die ik ook anders had gedaan, maar we zijn zo aan RCT gewend, dat alles dat niet helemaal hetzelfde is opvalt. Zowel in goede als in slechte zin, want soms ontdek ik in Parkitect dat dingen werken (zoals themastukken laten overlappen om iets nieuws te creëren of een inversie kantelen) die ik eigenlijk niet eens had geprobeerd omdat ze in RCT toch niet werken.
R_Jasper Net zoals velen RCT2 vanonder het stof gehaald doordat er veel tijd is vrijgekomen. Een hele tijd heeft het goed gedraaid op Windows 10 zonder de bekende Error ivm access violation. Onlangs is deze echter terug opgedoken telkens ik een aanpassing wil doen aan een houten achtbaan in mijn park. Maar als ik het goed begrijp kan ik dit ook oplossen door open RCT 2 te installeren op mijn Windows 10? Alle sav-files kunnen dan geopend worden met open RCT 2? En hoe zorg ik dat mijn voortgang uit RCT2 mee gaat naar open RCT 2?
ppc-anoniem-2 OpenRCT2 is eigenlijk een add-on op je RCT2 installatie. OpenRCT2 zal je ook de eerste keer vragen om de directory aan te geven waar je RCT installatie in zit en daarna gebruikt hij die bestanden om OpenRCT2 te laden. Daarna kan je de saves uit RCT1, RCT2 en RCT Classic spelen in OpenRCT2, het voordeel is vooral dat in een Sandbox achtige omgeving OpenRCT2 heel flexibel is en je on the fly decor kan wisselen en toevoegen. Ook zullen maps die op dat moment missende decor onderdelen hebben die automatisch aanvullen. Hoe het gaat met je missies en de voortgang die je daarin hebt gemaakt durf ik je eigenlijk niet te zeggen. Ik zit op het moment alleen maar te sandboxen in OpenRCT2.
R_Jasper ppc-anoniem-2 Ik heb ondertussen openRCT2 geïnstalleerd en wou mijn opgeslagen RCT2 files overzetten naar de save-directory van openRCT2. Maar mijn gesavede files van RCT2 zijn precies verdwenen, alhoewel ik deze vanuit RCT2 nog kan openen. En wat de sandbox-mode betreft: Deze vind ik niet. Is dit omdat de optie momenteel aanstaat om levels pas geleidelijk vrij te geven?
Liampie In 2008 stuurde een random iemand me allerlei RCT-shit op over msn. Hij zei dat het zijn park was, maar dat was duidelijk niet waar. Behalve dat hij wel een lelijke achtbaan bovenop dit park had gebouwd. Ik ben er nooit achter gekomen van wie het originele park was. Het zag er super mooi uit, al is het behoorlijk gedateerd nu. Ziet eruit alsof het in 2003 of 2004 is gemaakt, waarschijnlijk door een Vlaming, het park heet Alpina Islands. Iemand een idee?
Glenneke Daaaaamn, wat een nostalgie... en dat is een park van mij! Heb jij de savegame nog? Die ben ik namelijk in de loop der jaren kwijt geraakt 😃 . Ik kan overigens al vertellen dat die persoon de kleur van die powered coaster in de tweede screen heeft aangepast... brrrr, wat een vreselijke combinatie.
ppc-anoniem-2 Je mag hem openbaar delen, ik wil hier ook nog wel even rondlopen als @Glenneke dat ook goed vind ten minste 🙂
Glenneke ppc-anoniem-2 Tuurlijk vind ik dat oké! Maar ik ben dankzij die screenshots van Liampie zelf eens op onderzoek uitgegaan. En op een oude laptop heb ik uiteindelijk m'n drie favoriete 'oude' RCT-parken gevonden. We spreken dan inderdaad over de jaren 2003-2006 ongeveer, toen ik 13-16 jaar was. Er zijn dingen die ik nu anders zou aanpakken, zeker bij Alpinia Islands (het eerste écht grote park dat ik ooit maakte). Ik heb er nog wat extra screenshots van gemaakt, ter aanvulling. Al blijf ik sowieso benieuwd naar de manier waarop iemand mijn RCT-parkje 'verkracht' had. Dus de vraag naar die savegame van Liampie geldt nog steeds 😃 Ik had in die tijd een soort fictieve pretparkgroep met onder andere ook Alpinia Park Belgium... ... en Alpinia Village. Dit was het laatste park dat ik toen gemaakt heb en het detailniveau lag al opvallend hoger dan bij de andere exemplaren. Ik wéét trouwens dat mijn bouwstijl erg bruin is, maar ach... ieder z'n dingetjes hè 😛 Those good old times... Iemand een idee waar ik best zo'n scenario kan uploaden?
ppc-anoniem-2 Glenneke Heel andere bouwstijl als die ik erop na hou maar prachtig om doorheen te lopen. Ik doe er ook weer genoeg inspiratie aan op om in mijn eigen park te gebruiken. Tof, dank voor het delen Glenn!
Jules Glenneke Ik ben groot fan van die Batman-kloon. Wat een mooie ruime uitvoering van zo'n iconische lay-out!