Ikzelf barst altijd van de unpopular opinions heb ik het idee (hoewel ik doorgaans niet bang ben die te delen), dus waarom ook niet:
Avonturenpark Hellendoorn behoort tot de top drie attractieparken van Nederland
Dit is een park waar ik maar weinig mensen over hoor, en dat vind ik onterecht. Zowel de kwaliteit als kwantiteit van de attracties is bovengemiddeld voor een park van dit formaat en de line-up is solid. Hellendoorn beschikt over o.a. een echte darkride, overdekte achtbaan en waterpark, wat zelfs de grote parken als Walibi en Toverland niet kunnen zeggen. Ik vrees dat het voornamelijk de beperkte ruimte is (er worden regelmatig zaken afgebroken of verwijderd om plek te maken voor vernieuwingen) dat dit park ervan weerhoudt echt bekendheid te genereren.
''Franchise parken'' (for lack of a better term): een slechte zaak
Wat bedoel ik hiermee? Ik doel op parken als de Legoland- of Plopsa-reeksen, die allemaal als twee druppels water op elkaar (willen) lijken. Over het algemeen zijn deze bestemmingen zo creatief armoedig dat ik ze niet eens uit elkaar kan houden. Bij Plopsa is dit een extra kwalijke zaak omdat ze bestaande parken opkopen en hun eigen (minder boeiende) thema's proppen in bestaande attracties. I don't see the appeal.
Pretpark abonnementen zijn véél te goedkoop
Black Friday. Slagharen, Bobbejaanland, Belantis én Movie Park Germany abonnement voor slechts €55. Dat is nog geen €14 per park, voor een jaar lang entree, terwijl één dagticket per park minimaal het dubbele kost. Hoe dan!?...