Volgens Looopings zal Walibi Belgium in 2020 toch geen nieuwe attractie (Mack Twist & Splash) openen, wat ze volgens hun eerder gepresenteerde masterplan wel van plan waren.
Ook de renovatie van het western gebied word hierbij uitgesteld.
Of de bouw van de Intamin Megacoaster welke in 2021 moet komen, ook is uitgesteld is nog onbekend.

Daar gaan we weer! Wat is het nut van masterplannen als je je er niet aan houdt. Welke lange en korte termijn visies zullen nu weer met elkaar botsen?

• Johan heeft hierop gereageerd.

Johan Hebben ze ook een stikstof probleem in België 😅

Toch vreemd want ze waren aardig aan het bouwen toen ik er was een maand geleden.

Toch heeft dat park wel aardig wat TLC nodig bij de entree en dat westerndorp. Jammer dat ze dit plan in de ijskast zetten.

Joell Die werkzaamheden zijn blijkbaar al voor de Megacoaster

• Joell heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Nee niet daar de weg tussen het cowboy gebied en Flash Back was afgesloten toen ik er was waar de Mack attractie geplaats zou worden.

er valt dan wel een planning in het water zo. Al zag ik het nooit gebeuren dat ze in 2021 aan 2 gebieden zouden werken. Maar als het plan 2020 al niet doorgaat wat moet de rest dan wel niet worden. tevens nog steeds jammer dat de entree nog steeds niet is vernieuwd dit is al 2 jaar geleden bij Rhone Alpes gedaan dacht ik. Hoop dat ze wel wat gaan doen aan de Weerwolf want die kan niet meer lang mee na het doen van het pijnlijke ritje de laatste keer.

en voor wij het was vergeten zoals ik. Er zou nog een Gerstlauer skyfly moeten komen volgend jaar naast de botsauto's als we hun ''plannen'' mochten geloven.

Ik begrijp niet waarom parken blijven investeren in interactieve waterschietattracties, de nieuwigheid is er gauw af en vervolgens staat er een attractie die driekwart van het jaar leeg draait. Dit voorjaar met 25+ graden naar Walibi Holland geweest en nog steeds stapt er geen hond in Splash Battle..

Geen gemis in ieder geval, zolang die megacoaster maar doorgaat 🙂

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.
        • Enil vindt dit leuk.

Extraxyz Absoluut gelijk, ik begrijp niet waarom zo'n dure attracties neergezet worden voor die paar dagen dat ze publiek trekken.
          Ze zouden er best wel een leuke attractie neergezet kunnen hebben, midden in dat cowboystadje lijken er mij meer dan genoeg mogelijkheden.

5 maanden later

De investeringsplannen van Walibi Belgium gaan gewoon door hoor. Er zijn al zaken uitgesteld en verplaatst naar een later tijdstip, maar ze gaan vooralsnog gewoon door. Het park zelf noemt de vooropgestelde jaartallen tegewoordig 'louter indicatief'.

De bouw van de Intamin megacoaster gaat ondertussen voorzichtig door. De opening ervan zou niet in het gedrang komen door de coronacrisis. Gelukkig.

De Waalse tv-zender RTL-TVI kwam met luchtfoto's van Walibi Belgium, en daarop is duidelijk dat de hele rechterkant van het park veranderd is in een reusachtige werf.

Bron foto: Ameworld.net

• Enil vindt dit leuk.

Convival Daar is men in februari al mee begonnen. Of toch alleszins de voorbereidende werken.

Ben blij dat ze de mega coaster niet in de prullenbak smijten, die Mack kan me gestolen worden... Als ze de trend maar door zetten van het opknappen, het nieuwe gedeelte is al erg tof.

Wat tof om zo een grote bouwplaats te zien! Ben benieuwd naar de werkzaamheden, hoop dat dat in gepast tempo door kan gaan momenteel.

broodje123 Waar baseer je dat op?

broodje123

Normaal gezien zouden de Worlds of Walibi (de werktitel van het hele investeringsplan) afgerond moeten zijn in 2023. Uiteraard loopt dit door de coronacrisis waarschijnlijk wat vertraging op.

In de eigenlijke planning stond echter vlak na de grote investeringsgolf nog een nieuwe familieachtbaan op het programma. Het park heeft er in ieder geval nog plaats voor.