Erik Dat is iets wat never nooit niet mag gebeuren in een achtbaan
Dat is een aardig overdreven statement net zoals dit hele verhaal een storm in een glas water is.
Misschien is er bij dit systeem gewoonweg een kans berekening dat dit kan gebeuren en hebben ze daarom additionele maatregelen genomen in de vorm van zeg eens iets geks... een gordel.
Ook weet je niet of dit met onderhoud te maken heeft.
Daarnaast zijn er systemen waarbij bijvoorbeeld bij 1 klikje van de beugel dit kan gebeuren, kan je van vinden wat je wil, maar die zijn er.
En kijkend naar de opnames van simon zelf zie je gewoonweg dat in dit geval de beugel heel ver open staat.
hij spreekt op diverse kanalen zich tegen en neemt nu een "4 klikjes" standpunt in, die had ie eerst niet, sterker nog, hij stelt dat het altijd zo zit, op andere beelden is het gewoon aantoonbaar niet zo.
Daarnaast heeft hij het met een aantal mensen tijdens de ERT besproken, NIEMAND vond het een belangrijk punt om de ERT te stoppen of die plek niet te gebruiken, sterker nog, meerdere mensen hebben nog ritten gemaakt op die plek, en wat ik begrijp heeft verder NIEMAND die beugel open gehad tijdens de rit.
Nu ben ik daar zelf niet vies van hoor, een beetje extra ruimte voor airtime, en maak ik dankbaar gebruik van wanneer operators die kansen bieden tijdens ERT's, (want ook jij weet dat parken vaak net effe wat milder zijn tijdens fan events).
Maar als ik dan de grenzen opzoek van wat kan en dan gaat er iets "niet goed" dan ga ik daar niet de sensatie over zoeken, helemaal niet als schijnbaar een park je met alle plezier en gastvrijheid heeft ontvangen, je allerhande vrijheden geeft, je oogluikend toestaat met je beugel te kutten (want er zit toch nog een riem) om ze vervolgens een mes tussen hun ribben te steken...
nee, dan ben je echt lekker bezig.
Zou er echt achterstallig onderhoud zijn en zou het park laks met dat ding omgaan dan mag er wat aan gedaan worden.
Maar in dit geval rammelt er te veel aan het verhaal, de beelden, de opzet en alles om serieus een park aan te spreken op zogenaamd achterstallig onderhoud.