Convival Vooruit, dan zal ik mijn hele mening delen i.p.v. een deel ervan.
Dat deze situatie zich voordoet is niet goed te praten. Een beugel hoort gewoon veilig te zijn. Als hier een kleiner/jonger kind had gezeten hadden ze gevolgen groter kunnen zijn dan ze nu zijn. Dat dat bij het park wordt aangekaart is ook niet meer dan terecht, ze moeten op de hoogte zijn van eventuele defecten aan hun attracties en daar naar handelen. Waardoor dit defect ontstaan is is niet bekend dus daar ga ik ook niet over uitwijden. Ik weet te weinig van de werking en het onderhoud op dit soort systemen om ook maar enige uitspraak van waarde daarover te doen. Ik zou ook iedereen aanraden omdat niet te doen (gek genoeg is dit een van de weinige punten waarbij ik het echt helemaal eens ben met Robb Alvey).
Waar ik persoonlijk wel wat problemen mee heb zijn de mensen die roepen dat dit echt niet mag gebeuren meer tegelijk wel de ERT voort hebben gezet. Ik snap oprecht dat het rottig is om na 2 ronden de ERT te moeten staken. Maar stel de persoon die later op die plek is gaan zitten zoud er iets aan hebben overgehouden (lijkt me sterk, want die riem houd je best goed binnen) wat had je dan aan het park verteld? "Ja, we wisten het wel maar hebben besloten er geen punt van te maken omdat de ERT door moest"? Ik zou als park oprecht toch wel een kutgevoel eraan overhouden. Je stelt na openingstijd je achtbaan ter beschikking, een defect treed op zonder gevolgen en later gaat er alsnog iets mis omdat de groep de ERT wilde afmaken. Je kan in mijn ogen niet en verontwaardigd zijn over het defect en doodleuk de ERT door laten gaan. Nogmaals, dat is mijn persoonlijke gevoel, ik begrijp heel goed welke gedachten er verder in het spel waren, maar ik heb er persoonlijk wel moeite mee.
Dan wat betreft het online zetten. Ik heb op zich geen moeite dat hij het hier post in zijn normale vlog, ik heb wel moeite met het sensatiegehalte waarmee de losse video is vormgegeven. Die grote "failed" als thumbnail is niet door youtube daar neergezet. Natuurlijk staat het hem helemaal vrij om dat te doen, maar wanneer ik er dan niet heel positief over denk moet je ook daar maar mee dealen. Ik vind dat ik het nog netjes verwoord in dit geval. Mijn gevoel is dat dit sensatiezoekerij is over de rug van een park welke jullie gastvrij ontvangen heeft. Daarbij blijft ook mijn vraag open staan waar de waarheid gesproken wordt. Het statement of door de mensen hier welke zeggen dat in onderling overleg, zonder de operators duidelijk in te lichten, besloten is er na de ERT iets van te zeggen. Daarbij zal de veiligheid vast wel goed gezeten hebben, Simon kan vrij eenvoudig blijven zitten met zijn camerahand buiten de car. Wat een groot gevaar, je hebt een hele hand nodig om te blijven zitten.
Ik wil niemand hiermee persoonlijk aanvallen en het is makkelijk praten voor me want ik was er niet bij. Maar ik kan niet zeggen dat ik heel blij ben met sommige dingen die ik gepost zie worden.