Laat ze de draak dan maar gelijk helemaal weghalen. Het is nooit helemaal het resultaat geweest wat het had kunnen zijn volgens mij. Destijds bij de aankondiging liet Bart de Boer in het gesprek met de drie websites (Eftelist, Vijfzintuigen en Themepark) al weten dat hij bijvoorbeeld graag een drakenei wilde waar een kleine draak uit kwam, maar ze daar nog even een ei over moesten leggen (haha, een ei leggen over een ei).
Wat ik vervelender vind is dat de Efteling nu dus schijnbaar keihard zegt dat ze dingen niet meer repareren en gewoon laten versloffen. We hebben allemaal vaak geklaagd en gescholden op het park vanwege matige dingen, maar we wisten allemaal diep van binnen dat ze dingen ook wel aanpakten en attracties die hun mid-life updates kregen werden met een warme mantel der liefde overladen en opnieuw geplust voor een verbeterde gastbeleving, die afschuwelijke 9+ ervaring waar men altijd over spreekt. Maar nu zegt men dus doodleuk dat ze een kapot voorwerp laten voor wat het is. Het was een aanschaf die vergelijkbaar was met de aanschaf van 1 van 2 banen van Joris en de Draak. De kerel van GCI zei destijds dat de Efteling voor het geld van Edna een derde baan had kunnen bouwen. Dan spreek je over een investering van 4 a 5 miljoen euro gok ik. En dat is nu dus permanent afgeschreven. Dat is nogal wat voor een attracties die 9 jaar open is. Zelfs DVH krijgt meer geld voor onderhoud.
Dus Efteling, fix Edna en hou je parel schoon.