Manmanman, wat een wanbeleid weer.
John "Edna zal zich definitief koest houden", vertelt de voorlichter. Fans zullen eraan moeten wennen dat de animatronic nu een statisch figuur is. "De draak houdt de drakenjagers voortaan vanuit stilstaande positie in de smiezen."
Dit maakt het éxtra sneu: het zijn niet de fans die er aan moeten wennen. Er staat nu gewoon een dom statisch beeld tussen wat dooie bomen. Dat is voor elke bezoeker een dom gezicht, echt niet alleen voor de fans.
Ik moet zeggen dat ik recent een steeds minder hoge pet op heb van de efteling (Max en Moritz bijvoorbeeld, wat een sneue bedoening gaat dat worden, althans: zo vermoed ik vooralsnog op basis van wat we gezien hebben; maar ook het hele Pandadroom-debacle, gooi die oude meuk eens weg in plaats van in 2019 een nieuwe 4D film te gaan draaien...; maar ook het halfgare kant-noch-wal-rakende verhaal van een prachtig verpakte Symbolica: miljoenen voor trackless darkride met een zinloos verhaal zonder fatsoenlijke spanningsboog; de idiote capaciteit van de Baron; tot aan de knullige inzet van Kumbak voor de Vliegende Hollander aan toe), maar nu dus iets dat kapot gaat dat gewoon onderdeel van de totaalbeleving is, wordt dat dus ook niet meer gerepareerd.
Weinig indrukwekkende vooruitgang wat mij betreft de laatste jaren met een gek beleid.