MrRC Info over dit project heeft volgens mij ook nooit op RCDB gestaan. De enige plek waar er ooit iets aan info over te vinden was, waren twee verschillende facebook pagina's welke van dit project zouden zijn en dit meer dan 1 jaar oude topic.
https://forum.pretpark.club/d/587-magic-land-bosnie-presenteert-vekoma-wildcat-coaster

Het park zou eerst een Vekoma Wildcat model krijgen, welke later veranderd zou zijn naar een Bermuda Blitz (Lech Coaster).
De facebook pagina's en daarmee ook de video's zijn al lang offline gehaald, maar ze staan gelukkig nog wel op youtube.

• MrRC vindt dit leuk.

Deze 2 baantjes zouden niet verkeerd staan in een Nederlands park als je het mij vraagt, maar het enige park die daar de doelgroep voor heeft lijkt mij Walibi.

rambo1990 mwoh ik denk dat er toch best wat parken zijn die zo’n baan kunnen gebruiken. Toverland, Duinrell, Drievliet, Hellendoorn. Allemaal parken die wel een baan met inversies hebben, maar naast Toverland kunnen al die parken wel echt iets nieuws gebruiken voor een breder publiek.

• Joell heeft hierop gereageerd.

In het masterplan van Duinrell staat dat er een inverted coaster moet komen, dus ik denk dat deze daar niet heen kan. Drievliet is zo volggebouwd maar zou een tweede inversiecoaster zeker niet misstaan en hellendoorn teert de komende jaren denk ik op opknapingen

broodje123 In het masterplan van Duinrell staat dat er een inverted coaster moet komen, dus ik denk dat deze daar niet heen kan.

Heb ik iets gemist?

QDude24 Mwah masterplan dateert uit 2014/2015 en bestaat uit de vliegtuigenmolen die is uitgevoerd als Wild Wings, een freefall tower en een inverted coaster. Maar ze zijn daar nu al van afgeweken met de bouw van tikibad buiten.

broodje123 Heb je toevallig een link of iets dergelijks naar dat masterplan? Ik probeerde het te vinden maar de enige resultaten op Google komen uit 2009.

The_Real_Infernape Ik zou maar al te graag een Wildcat model zien in Toverland. Echter denk ik dat familiebanen nu eerder zullen geplaats worden dan deze.

• MrRC vindt dit leuk.
              11 dagen later

Bij de ECC hadden ze de Denemarken trip sowieso uitgesteld naar 2022 (al voordat alles gecanceld werd door corona) omdat er in Denemarken in 2022 een recordbrekende baan zou komen dus ik zou mijn geld op Denemarken zetten voor die Vekoma. Denk dat de baan niet past in Tivoli of Bakken en Djurs krijgt in 2021 al de powered van Mack dus het meest waarschijnlijk is dan Fårup (BonBon is van PA dus daar verwacht ik hem ook niet).

Guy Djurs krijgt in 2021 al de powered van Mack

Het zal sowieso Djurs niet zijn, de eigenaren willen niet samenwerken met Vekoma. Althans zo was het de afgelopen jaren. Maar, leuke info! Verwacht eigenlijk wel dat het Fårup gaat worden na de customer boomerang die gemaakt is 😃

@MrRC Top, uiteraard kan het nooit kwaad om Vekoma vaker aan het licht te brengen 🙂

Guy En hoe zeker zijn ze dan bij ECC over die record brekende achtbaan voor Denemarken?

The_Bullgod Zeker genoeg om de meeting ervoor te verplaatsen?

Edit: First Drop/ECC heeft wel vaker dingen geplaatst waarbij iedereen zei "Echt niet, dat kan echt niet kloppen" en uiteindelijk waarheid bleek te zijn. Zoals bijvoorbeeld Klugheim, dat het gebied twee achtbanen zou krijgen. Dus als ECC een meeting verplaatst, omdat er in 2022 in Denemarken iets groots gaat komen, is dat redelijk serieus.

Hjalmar Edit: First Drop/ECC heeft wel vaker dingen geplaatst waarbij iedereen zei "Echt niet, dat kan echt niet kloppen" en uiteindelijk waarheid bleek te zijn. Zoals bijvoorbeeld Klugheim, dat het gebied twee achtbanen zou krijgen. Dus als ECC een meeting verplaatst, omdat er in 2022 in Denemarken iets groots gaat komen, is dat redelijk serieus.

Oke, dat begrijp ik. Maar wie van de ECC leden zou hier dan nu wat meer over kunnen vertellen, want het maakt mij wel nieuwsgierig om wat voor type Vekoma het hier dan kan gaan en om welke records het kan gaan

Hjalmar Aha, wel jammer dat Djurs niet samen wil werken dan met Vekoma, maar goed als zij in Intamins blijven investeren is dat ook prima.

Ik hoop dat het om Farup gaat ja, dat park kan wel een nieuwe thrill coaster gebruiken. Heb het 1 keer bezocht 10 jaar geleden, toen durfde ik net in Lynet, maar ik zou zeker een keer terug willen naar dat park.

The_Real_Infernape Aha, wel jammer dat Djurs niet samen wil werken dan met Vekoma, maar goed als zij in Intamins blijven investeren is dat ook prima.

Hoewel de broers tevreden zijn over Piraten en Juvelen, heeft Dragekongen een nare trilling in de trein en die schijnt Intamin er niet uit te kunnen krijgen op een of andere manier. Ze hebben sowieso een goede relatie met Mack, al jaren.

@The_Bullgod Ik verwacht dat er hier geen leden zijn die je er meer over gaan vertellen, dit zijn dingen die ECC netjes waarborgt met de relaties die ze hebben met leveranciers. Als je het te weten wilt komen, zou ik First Drop in de gaten houden, Justin heeft daar altijd netjes de zaken in staan waarbij ze mogen pronken. Laat FD107 maar komen 😛

Hjalmar Het zal sowieso Djurs niet zijn, de eigenaren willen niet samenwerken met Vekoma.

Uit nieuwsgierigheid, is er een reden waarom ze niet met Vekoma willen samenwerken?

Meint Geen idee, in de tijd dat ik voor Djurs wat klussen deed wilde ze geen voorstellen van Vekoma. Gok dat ze een mindere ervaring hebben gehad vroeger. Wie weet is dit nu anders, maar voor zover ik weet is dit eigenlijk altijd het standpunt geweest.

Edit: Even voor context, we praten hier over 2013/2014.