Hooold up. Ik zie nu pas dat volwassen 15 euro betalen om binnen te komen. Ik dacht dat ze een “binnenspeeltuin-model” hanteerden waarbij alleen kinderen betalen.
Mijn gouden standaard op dit vlak is Irrland, een enorme speeltuin net over de grens in Duitsland. Mega sympathiek park. Superveel te doen. Daar betaalt iedereen 12,50, maar als volwassenen krijg je dan ook wel een fijn groen park waar je overal prettig kunt zitten met bovendien acceptabele horeca voor nette prijzen. Dat zie ik hier niet. Hier zie ik een fractie (echt 1/100e wellicht) van de speeltoestellen en dan op een betonnen plaat. No way dat ik 30 euro betaal voor m’n vrouw en ik om hier binnen te komen, en dan nog 10 euro voor m’n kind.
Ik moet ook wel zeggen… het hele idee van zo’n filantroop die zogenaamd geschrokken is van de armoede in Rotterdam-Zuid en nu daar dus iets aan wil doen, terwijl hij zelf multimiljonair is en afgeeft op banken, en terwijl hij de rest van Nederland dus wel flink de buidel laat trekken voor wat er nu staat… het is… best… gedurfd.