Wat de UFO betreft - we weten ook niet waarom dat restaurant werd gesloten. Dat zou best wel eens met de technische staat te maken kunnen hebben. En hij is al heel lang dicht, dus wellicht moeten er reparaties plaatsvinden en moet alles opnieuw gekeurd worden. Mogelijk mist hij zelfs cruciale onderdelen. Zoals anderen al zeiden, het kan heel lang duren voordat je een koper hebt en het moet dan ook nog eens getransporteerd worden.
Tot slot vraag ik me af of de UFO wel rendabel te exploiteren is of in ieder geval winstgevender is dat een gewoon restaurant. De capaciteit lijkt me niet enorm hoog en ik vraag me af of mensen hier een premium voor willen betalen die alle bijkomende kosten dekt.
Misschien is het rancune, maar ik denk eerder een praktische overweging om kostbare tijd te besparen, een juridisch geschil met Van Der Most te voorkomen en het project simpeler en minder risicovol te maken.
Lang verhaal kort, rancune zou kunnen maar het lijkt me niet de meest voor de hand liggende reden.