Wim Beelen had vandaag een item bij Nieuws van de Dag op SBS6, dus dat is terug te kijken. Daarin laat hij onder meer video’s zien waarop mensen uit het team van Van der Most diverse besturingssystemen en andere belangrijke onderdelen in busjes zouden laden. Wat daarvan precies waar is, kan ik niet beoordelen, maar het lijkt er in ieder geval wel op.
Mijn indruk is dat Beelen niet afhankelijk wil zijn van Van der Most en daarom heeft besloten om de attracties rigoureus af te breken. Als voorbeeld laat hij ook het poppentheater zien, dat niet meer zou werken. Wat ik zie, lijkt geen demontage meer te zijn. Het lijkt erop dat de sloopkogel erin gaat en dat het terrein volgende week nog netjes moet worden opgeleverd, zodat ze verder kunnen met de opbouw.
Ik denk dat Van der Most mogelijk heeft gedacht: degene die het op de veiling koopt, is straks toch van mij afhankelijk om het park weer operationeel te krijgen. In die zin zie ik niet per se een heel slechte intentie. Door die afhankelijkheid had hij wellicht nog een rol voor zichzelf kunnen behouden bij het park.
De reactie van Beelen lijkt vervolgens te zijn: als dat zo is, dan slopen we alles waar nog de stempel van Van der Most op zit.
Ik vind het allemaal pijnlijk. Vanuit beide perspectieven ergens te begrijpen, maar wel pijnlijk.