Ronny In het filmje van @Pretparkgenot verkocht Henny deze toren als restaurantconcept dat in 2 dagen op te bouwen zou zijn, daar reageerde ik op.
Ronny Volgens mij was dit het enige exemplaar.
Dat zou dan wel eens heel goed kunnen. Als ik het goed begrepen heb, was dit een vrij gewone uitkijktoren die door Hennie is omgebouwd tot restaurant.
Ronny ij dit ding moet je wachten tot hij beneden is om naar binnen te kunnen. Ben je te laat, dan moet je wachten tot hij weer beneden is. Voor de rust tijdens het eten wil je niet te vaak pendelen. Maar voor de flexibiliteit van reserveren wil je dit weer wel. Lijkt mij in ieder geval niet fijn tafelen als je elke 5 minuten 42 meter hoogte overbrugt en 360 graden draait . En waarschijnlijk is het instappen op een vast punt, dus zie je op 42 meter hoogte ook telkens het zelfde punt, of hij moet nog sneller draaien.
Ik denk dat je dit overcompliceert. Nu heb ik er geen idee van hoe dit in de praktijk werkt bij dit specifieke model, maar als ik het goed heb was er wel beneden een soort Lounge. Als je reservering bijv. om 18:00 begint, dan zou je bijvoorbeeld een amuse in die lounge kunnen serveren en dan pas om 18:20 omhoog kunnen gaan.. Zo bouw je wat ruimte in voor laatkomers.
Als je dat met je gangen een beetje slim in deelt kun je wellicht 20-30 minuten per gang rekenen. Dat reserveringen voor een restaurant in vaste blokken zitten (meestal een kwartier) is zo gek niet. Dat die blokken dan hier wat groter zijn lijkt me geen groot issue. Op die manier ben je niet onnozel vaak op-en-neer aan het gaan en maak je boven voldoende omwentelingen om steeds wat nieuws te zien.
Elke keer als een gang voorbij is kunnen mensen weg en/of nieuwe mensen erbij en kun je ook de UFO bevoorraden met wat nodig is voor de volgende gang. Het is op die manier perfect mogelijk dat op tafel 1 mensen net zijn aangekomen en met het voorgerecht beginnen terwijl aan tafel 4 een groepje zit dat al aan het dessert bezig is. En tafel 5 ligt wellicht een rondje leeg zodat deze opgeschoond kan worden voor de volgende groep.
Ik denk dat de grootste uitdaging er in zit dat ding rendabel te maken op het beperkt aantal mensen dat er in kan, zonder dat de prijs/kwaliteitsverhouding zó scheef komt te liggen dat er niemand meer op af komt (als ik een gok mocht doen, denk ik dat vooral dát de reden was waarom het restaurant gesloten is)