Ik ben benieuwd of de gemeente zich ermee bemoeit. Ik zou het wel fair vinden te beloven de erfpacht te verlengen als het park opent, wellicht in een deal waarbij hij de leiding uit handen moet geven. Misschien dat er dan wel investeerders willen instappen. En Hennie is dan niet al zijn geld kwijt.
Ik vind het overigens niet terecht om de gemeente de schuld te geven van dit debacle, maar wel vind ik dat zij niet op hun handen moeten zitten want je wil toch ook dat er iets komt op deze plek?
Wellicht zou het voor een nieuwe ondernemer een optie zijn om op zijn minst de infrastructuur af te bouwen en er dan een soort Wiener Prater, een soort permanente kermis. Dan valt de initiële investering wel mee. De attracties en horeca die er al zijn kunnen dan voor zover mogelijk worden gebruikt en aangevuld met kermisattracties. Ook kun je ruimtes verhuren voor externe uitbaters, bijvoorbeeld voor een klimmuur aan de schoorsteen.
Ik denk dat het idee om daar een pretpark van te maken an sich niet heel verkeerd is.