Eduard Er is echter een "klein" probleempje. Om open te mogen gaan heeft hij een exploitatievergunning nodig. En zoals het project er nu bij ligt vermoed ik dat die niet zondermeer wordt verleend.
waarom zou hij de exploitatievergunning niet krijgen? De belangrijkste reden dat hij nu niet open mag is omdat de werkzaamheden aan de gang zijn direct boven het gedeelte waar dan gasten zouden lopen. Wanneer je die stop zet, zorgt dat de bouwput afgeschermd is en het gedeelte dat open kan veilig toegankelijk is (ik weet niet hoe de situatie nu is, maar toen ik er was moest nog een stukje bestrating daarvoor aangelegd worden) dan word die vergunning normaliter gewoon verleend.
Sterker nog: In principe zou hij zelfs door kunnen gaan met bouwen zo lang de werkzaamheden niet boven het geopende gedeelte gebeuren (en dat betekent dat bijvoorbeeld een hijskraan dan ook niet even er overheen mag draaien). Gezien de situatie blijft dan natuurlijk vrij weinig over, maar het kan allemaal gewoon prima.
Daarom dat ik ook al schreef: Als hij bovengronds verder wil bouwen, moet de boel een tijdje dicht.
Het word misschien allemaal iets complexer, maar het kan allemaal gewoon wel.
Ik snap sowieso niet waarom hij nu al bezig is met de constructie van dingen die - volgens zijn eigen uitspraken - pas in fase 3 zouden moeten openen. Kost alleen maar tijd en geld zonder enige zekerheid of het ooit bruikbaar gaat worden.