Eduard De wijk schiet er niks mee op, behoudens verkeersoverlast. Kan me dus wel in het gedrag van die "kneus" (om in jouw woorden te blijven) verplaatsen.
Dat zijn echter argumenten waar jij zelf nu mee komt en waar de buurt blijkbaar helemaal geen problemen mee heeft (anders hadden ze 10 jaar geleden wel al een petitie gestart, of deze punten minimaal in hun petitie wel genoemd).
De petitie berust zich er puur op dat het 2e hands meuk is en het te lang duurt voordat het opent. Dat eerste is een volstrekte onzinreden. Pretparken kopen vaak 2e hands spullen en normaal weet/merkt niemand dat. Hoorde je ook niemand over toen die banen in bijvoorbeeld Hellendoorn, de Waarbeek of Dippiedoe openden - om maar eens wat te noemen.
Daarnaast vind ik de timing van de petitie op zijn zachts gezegd merkwaardig. Immers loopt de pacht nog 3 jaar, dus tegen de tijd dat de gemeente daarover moet beslissen is die petitie al lang vergeten. Het lijkt me niet dat ze (ongestraft) de pacht eerder stop mogen zetten.
Dus het enige wat nog overblijft is een petitie die volledig gestoeld is op irrationele gevoelens. Niet dat je die moet negeren.. maar het maakt de maak toch minstens net zo triest als de hele soap rondom het park zelf.