Eerst maar eens kijken of de baan goedgekeurd wordt, bij Hellendoorn ging dit ook niet heel soepel. Ook bij de Disk`O staat nog geen wagen op, is er überhaupt al iets helemaal af?
Attractiepark Rotterdam - Gaat het dan toch gebeuren?
Ronny de verwachtte opening is ook pas in 2025. Dus dat er nu nog niks af is zou ook geen probleem hoeven te zijn.
Is het dek hier nu te smal voor de basis van de achtbaan of hebben ze hem niet goed uitgelijnd toen ze begonnen met bouwen?
Moeilijk te zien hoe ver de baan daadwerkelijk over de rand heen hangt. Dat zouden ook slechts de stukjes kunnen zijn waar het staal nét iets breder is dan de rest.. Ik denk dat het bewust zo geplaatst is.
Als het een probleem was denk ik ook niet dat ze verder waren gegaan met de verticale constructie. Zeker als ze de baan nog in het dek verankeren (om verschuiving door trillingen tegen te gaan) zou dit geen probleem moeten zijn.
- Bijgewerkt
Gaat echt hard *Filmpje van Looopings.
Als ik het filmpje zie denk ik dat het toch wel gaat aanslaan in Rotterdam. Juist in Rotterdam Zuid woont een vermogende doelgroep die wel erg attracties kan waarderen (zie het succes van bijv de kermis er ) en er is relatief weinig te doen op Zuid tegenover andere stadsdelen. Zeker als ze tot later in de avond open zouden zijn in de zomer en vasthouden aan het concept van per attractie betalen wat was voorgesteld kan het ook grote groepen jongeren aantrekken in de avond, alleen moet je je wel afvragen of je dat wil, er zal wel beveiliging nodig zijn.
Ik vraag me echt af hoe ze zichzelf profileren. Aan de ene kant zie ik goedkope meuk en kermis attributen. Ook het attractie aanbod lijkt daar bij te passen. Maar aan de andere kant zie ik op enkele plekken ook weer meer theming welke wordt doorgevoerd en kwalitatief best oké lijkt...
BlueSpirit Dat is eigenlijk wel de typische signatuur van Van Der Most. Hetzelfde zag je bij het inmiddels gesloten Speelstad Oranje: sommige gedeelten hebben best een heel aardig thema, terwijl andere gedeelten lijken op een kermis. Meestal zit het er een beetje tussenin. Het lijkt meestal alsof Van Der Most allerlei willekeurige themaobjecten die in zijn loods staan in zijn pretparken knalt met meestal weinig samenhang.
Goed overigens om te zien dat ze toch al redelijk ver zijn. Met alles wat er moet gebeuren lijkt een opening in maart ambitieus, maar een opening lijkt toch heel langzaam dichterbij te komen.
- Bijgewerkt
broodje123 Precies, het park kan best leuk worden maar dan moeten ze echt flink in gaan zetten op goede security. Als het niet te duur is kan het gewoon een leuke uitgaanslocatie zijn. Zonder goede handhaving van de orde wordt het een Tropicana 2.0.
Coasterfrenzy Moeilijk te zien hoe ver de baan daadwerkelijk over de rand heen hangt. Dat zouden ook slechts de stukjes kunnen zijn waar het staal nét iets breder is dan de rest.. Ik denk dat het bewust zo geplaatst is.
In een Instagram story van Wessel (die helaas inmiddels al weer lang en breed verdwenen is) was te zien dat het minstens 10 centimeter moet zijn. En dat de horizontale balk dus ook deels of volledig buiten de betonconstructie hangt.
Weet iemand waar deze achtbaan hiervoor hebt gestaan?
- Bijgewerkt
TheDJ Dit zou het moeten zijn:
Jonathan Cool! Zijn er foto's van deze baan in opslag?
De historiek van deze genoemde Wildcat is volgens Coaster-Count, rcdb en ride-index de volgende:
In 1969 wordt deze naar Oost-Duitsland gehaald en komt in handen van VEB Zentral-Zirkus, dit was een reizend circus met enkele attracties. De Wildcat opereert onder de naam Stahl-Achterbahn.
In 1979 komt deze in het Duitse Spreepark te staan met de naam Achterbahn.
In de jaren '80 koopt Jens Vorlop uit Duitsland de achtbaan over.
In 1990 komt de achtbaan naar Nederland onder K. van der Honing, daar draait deze haar rondjes als Super8
In 1992 wordt deze verkocht aan de Nederlandse exploitant Speelman.En nu volgens Gerrie dus al ongeveer 20 jaar bij Van Der Most in opslag en binnenkort bij Attractiepark Rotterdam.
En volgens RCDB.com heeft deze baan voor deze naar van der Honing gegaan is, in 1990 ook nog in het Duitse park "Kulturpark Rotehorn" gestaan.
https://rcdb.com/21131.htm
Looopings meld zojuist dat men in Attractiepark Rotterdam momenteel bezig is met de installatie van een Top Spin, ze hebben er ineens de vaart in zeg.
- Bijgewerkt
Amber Denk dat het best kan slagen hoor, zolang ze de sfeer veilig en gezellig kunnen houden. Dat zal het grootste gevaar zijn. Tuig dat de boel komt verzieken waardoor gezinnen wegblijven.
Ik hoop voor iedereen dat dit parkje open gaat, maar nog steeds heb ik er een heel hard hoofd in en blijf ik vermoeden dat dit een alleen maar een enigszins winstmakend belastingtechnisch projectje is.
Vraag me echt af of hier grote groepen op af gaan komen, niet bepaald een uitnodigend gebied dit deel van rotterdam zuid dat vooral gebruikt word om te wonen. Ik ben een pretpark fan, maar ik voel hier geen drang bij om al mijn familie mee te nemen hier naar toe. Rotterdam zuid verdient zeker aandacht en vernieuwing, maar ben benieuwd of tweedehands kermis attracties en minigolf het antwoord is.