domo
Dat lijkt inderdaad ook een mogelijke locatie, echter heb ik geen benul of dit eigenlijk wel eigendom is van het park.
Als ik naar het kadestraal plan kijk van België, zie ik dat dit begroeid stukje uit 5 (!) verschillende percelen bestaat. Geen hond dat dit ooit zou opkopen, maar vind het wel bijzonder dat dit in vijf stukjes is opgedeeld... Geen idee ook of dit bebouwd mag worden, aangezien dit als groene zone lijkt ingetekend te zijn. Het park bestaat volledig uit bebouwbare oppervlakte. Denk niet dat Walibi zich moedwillig in de nesten wil werken met het verkrijgen van specifieke bouwvergunningen, als er binnen de parkgrenzen een gelijkaardige locatie gelegen is.
Het 'probleem' met dit stukje grond, is dat hier dwars door een uitgang van de parking zich bevindt. Een kleine weliswaar, maar eentje die niet verbonden is met de R. Joseph Dechamps, wat voor de buurtbewoners het nog meer een bottleneck zou maken als ze deze weg zouden afsluiten. Ze kunnen de weg omleggen, maar dat lijkt mij ook niet vanzelfsprekend.
Kijkende naar de percelen, zie ik dat er aan het uiteinde van de parking ook enkele potentiële percelen vrij zijn die mij ook wel interessant lijken om met een toekomstig hotel te bebouwen. Nu ja, ik kan mij wel inbeelden dat het park voor een eerste hotel dit zo dicht mogelijk tegen/aan de parkgrenzen wil bouwen (een wandeling over de parking is nu niet de mooiste impressie van een hotelbeleving). Maar als dit een succesvol avontuur blijkt te zijn, zie ik ze daar in Waver nog uitbreiden met verschillende verblijfaccomodaties. Kijk naar Europa-Park, Plopsaland Belgium... Wie niet waagt, niet wint?!
Tot slot kijk ik wel uit naar 1 juni. Het wordt, voornamelijk door fans (inclusief mijzelf, sorry), misschien wat groter gemaakt dan het mogelijk is. Desondanks heb ik wel de indruk dat we een meerjarenplan gaan voorgeschotelt krijgen.
Mijn hoop? Weerwolf die toch geretracked wordt of een RMC behandeling krijgt die meer allures heeft van Zadra of Iron Gwazi dan Untamed (persoonlijke smaak uiteraard) met de aanvulling van een nieuw hotel/inkomplein. Als ik écht mag dromen, kondigen ze ook een nieuwe flatride aan voor volgend jaar en eventueel in de (verre) toekomst een nieuwe klassieke darkride of Indoorzone om de winteropenstelling (of net bij warme zomerdagen zoals we nu toch vaker lijken te hebben) nog meer te kunnen uitbreiden. Een mens kan en mag gelukkig nog dromen hé!