Dat de nieuwste zone een New Orleans/Mardi Grass thema zou krijgen was wel al eventjes geweten, toch? Ik herinner mij nog van het vorige Pass Event dat dat project 'Festival World' zou worden. Als ik mij niet vergis vertelde Jean- Christophe Parent toen al dat de concepts daarvoor al klaar waren en ze toen eerstdaags die te zien zouden krijgen.
Ik vermoed dus dat de gehele inkomzone en de zone Vampire/Weerwolf/4D op de schop zullen gaan en dat heel deze zone opgewerkt zal worden naar een toegangsplein. In die zone zie ik de kassa's komen, alsook shops en restaurants. Zoals in de plannen in 2017 werd gezegd, komt daar dan ook de toegang tot zowel Walibi als Aqualibi. En dus volledig nieuw ook de toegang naar het hotel. Van dat hotel ben ik eigenlijk 100% zeker dat het er komt.
In de plannen werd in 2017 ook gezegd dat die zone een vrijetijdsbesteding zou worden waar ook niet betalende gasten kunnen verblijven om iets te eten en/of drinken. Toen werd ook gezegd dat die zone ook toegankelijk zou zijn als het park niet geopend is.
Weerwolf RMC'en lijkt mij realistisch, maar ik hoor ook theorieën dat zowel Weerwolf als Vampire verdwijnen en vervangen zouden worden door één grote nieuwe achtbaan. Lijkt mij ook niet zo gek.
Soit, veel scenario's, maar wat het zal worden zullen we dus de 1ste of 6de juni wel te weten komen. Spannend. Wie had dat 15 jaar geleden gedacht over Walibi Belgium?