TheOnlyRealColonel Bembom Weet iemand of de sprookjesbibliotheek een soort Olivanders 2.0 gaat worden? Ik acht de kans klein dat je daar toverstokken kan kopen 😉 In ander nieuws, op Looopings verscheen het voglende bericht: https://www.looopings.nl/weblog/33080/Luchtfotos-nieuw-Efteling-sprookje-verrijst-pal-naast-paleis-van-De-Chinese-Nachtegaal.html Lijkt erop dat ze al lekker bezig zijn ondanks dat de Chinese Nachtegaal nog niet afgebroken kan worden!
Arathonk TheOnlyRealColonel toch geen houten constructie dus. Word wel een flink gebouwtje zo te zien, heel benieuwd! De concepts beloven veel goeds in ieder geval.
JeroenM Ik hoorde in de Efteling podcast met Jeroen Verheij dat het een relatief groot gebouw voor het sprookjesbos zou worden. In verhouding met andere sprookjes, bijv waterlelies, zwavelstokjes of doornroosje, wat moet ik me er dan bij voorstellen?
Mathijsdehaas-2002 JeroenM afgaande op de bouwfoto updates van de fundering lijkt het in mijn ogen nog best mee te gaan vallen. Het gebouw lijkt iig op de foto's veel kleiner te gaan worden dan ik van tevoren dacht. Maar misschien is dat toch weer anders als je het in het echt ziet.
asuran Ik ben vooral benieuwd wat nou precies de bedoeling zal zijn, als ik zo eens goed lees kan je dus het gebouw in maar er is maar 1 opening, dus die dient als in en uitgang, het gebouw zelf oogt tot nu toe niet echt groot en dan moet er nog decoratie in, dat wordt in sommige periodes denk ik nog voller dan een blik sardientjes.
Pretparkgenot Iemand enig idee wat we hier nou eigenlijk van moeten gaan verwachten? Iets om het Sprookjesbos internationaler te maken zodat het meertalig te volgen is middels een audiotour ofzo? Er zal vast meer achter zitten dan alleen een kijktafereeltje, want dan hadden ze beter gewoon een echt sprookje kunnen bouwen.
Anubite Pretparkgenot zoals de vorige podcast het aangaf: een plek waar meerdere sprookjes (eigen en bestaande) een plek krijgen waar in het sprookjesbos op dat moment geen plaats voor is. Dit geeft ze de kans om meer verhalen te vertellen dan er plek is in het bos. Het leek te hinten ook als een plaats waar bv een sprookje zijn/haar weg naar het bos weet te vinden voor deze gebouwd wordt (soort teaser).