NielsC de zomer duurt nog tot eind september. Waarom zou dat niet kunnen dan?
Bouwtopic F.L.Y./ Rookburgh (Spoileralert!)
The_Bullgod Ik zeg niet dat het niet kan, vraag me het alleen af of het nog een mogelijkeheid is.
NielsC Tja geen idee of het mogelijk is. PHL is tot nu toe niet erg open geweest qua info over Rookburgh en F.L.Y.
Persoonlijk verwacht ik dat Rookburgh niet meer in 2020 opent. Je weet het nooit met Phantasialand, maar het is gewoon mijn gevoel. Ik denk dat Phantasialand volgend jaar liever dit themagebied groots opent.
Er zijn ook meer parken die openingen hebben verschoven toch? Ik zou verbaasd zijn als het gebied dit seizoen nog opent, met de huidige maatregelen kunnen ze gewoon niet optimaal profiteren van de extra bezoekers die het normaal zou trekken helaas.
- Bijgewerkt
Erik Ik denk dat Phantasialand volgend jaar liever dit themagebied groots opent.
Akkoord dat Rookburgh een grote openingsplechtigheid à la Klugheim verdient, maar niemand weet op dit moment wanneer zoiets opnieuw mogelijk zal zijn. En eerlijk gezegd lijkt het me te optimistisch (en zelfs onrealistisch) om te denken dat vanaf april 2021 alles opnieuw normaal verloopt. Die ingeperkte bezoekersaantallen lijken me het eerstkomende jaar sowieso niet te verdwijnen. En een enorme investering laten verstoffen, dat wil men wellicht ook weer niet.
Glenneke Er zal vast wel een feestelijke opening komen voor Rookburgh, of dat nu dit jaar nog is of volgend jaar pas. Maar het zal zeker wel kleinschaliger worden dan dat we bij b.v. Klugheim gehad hebben.
Ik denk namelijk dat ook volgend jaar er nog wel enkele regels/wetten van toepassing zijn vanwege corona.
- Bijgewerkt
Loopings heeft eerder geschreven dat FLY wel degelijk dit jaar nog zou openen.
Heb even gezocht, maar kan het artikel op loopings zelf niet meer vinden, alleen nog een drimble bericht dat zou moeten doorverwijzen naar de loopings pagina, maar als je op de link op drimble klikt, kom je op de hoofdpagina van loopings uit. Maar goed, het zou alsnog kunnen betekenen dat rookurgh en fly nog wel degelijk dit jaar openen..
Bij deze de link naar het drimble berichtje
Edit, ook even gekeken op de tiktok van phl, maar ik snap helemaal niets van tiktok, en heb echt wel even naar beneden gescrolled, maar kon niets vinden, dus wellicht dat het filmpje dan toch helemaal verwijderd is, en dus een opening dit jaar daarmee dan ook?
maramsp Edit, ook even gekeken op de tiktok van phl, maar ik snap helemaal niets van tiktok, en heb echt wel even naar beneden gescrolled, maar kon niets vinden, dus wellicht dat het filmpje dan toch helemaal verwijderd is, en dus een opening dit jaar daarmee dan ook?
Phantasialand heeft helemaal geen officieel TikTok account, dat is van een fan.
- Bijgewerkt
maramsp Dat bericht was verwijderd van Looopings omdat het Phantasialand account dat dat berichtte in een reactie op TikTok totaal niet het officiële PHL-account is maar een fanaccount. Er is dan nogsteeds helemaal niks bekend over een openingsdatum.
Ik vind het zelf lastig inschatten. Parallelen met Klugheim zijn lastig te maken omdat veel zaken anders zijn. bij Klugheim zag je nog dat in aanloop meer en meer informatie videos online kwamen, luiken in het park werden afgesloten toen de testritten begonnen en het geheel er meer af uitzag. Bij Rookburgh echter zijn ook al wel de testritten bezig, maar je hebt totaal geen beeld in hoeverre die testritten nodig zijn om richting afronding te werken, of juist voor concept test aangezien het een prototype van Vekoma betreft. Daarnaast heb je ook heel slecht beeld op hoe ver het gebied daadwerkelijk af is en helpt het niet mee dat Phantasialand echt helemaal niets bekend maakt omtrent het object (wat ik zelf overigens een gemiste kans vind).
Persoonlijk denk ik wel dat mocht de opening van F.L.Y. dit jaar zijn geweest, je daar dit jaar al meer van te horen had gekregen en dat zouden mikken op eind juni / begin juli. Aangezien er nogsteeds geen indicatie is van dat er iets aan komt vanuit het park zelf en ik niet verwacht dat ze zo'n grote nieuwigheid nog eind juli / begin augustus gaan openen met nogsteeds Corona beperkingen verwacht ik eigenlijk dat het uitgesteld wordt naar 2021 om het grootser te kunnen aanpakken met meer publiciteit en aandacht zonder corona restricties.
Echter, dit is puur mijn eigen beeld dat ik heb en enkel berust op aannames die ik zelf maak. Dus hecht er niet teveel waarde aan.
Een nieuw kijkje van boven op Rookburgh.
Meer foto's/screenshots via looopings
Laten we hopen dit jaar!
- Bijgewerkt
Het blijft toch gek hoezeer die achtbaan in een doosje gepropt lijkt. De hoge wanden rondom zijn niet helemaal m'n ding en die gaan er wellicht voor zorgen dat je al vroeg op de dag zonlicht verliest. Een beetje dat beklemmende gevoel dat je ook altijd krijgt op dat wandelpad tussen Colorado Adventure en Black Mamba. Enerzijds is het typisch Phantasialand, anderzijds verkies ik toch een meer open bebouwing. Ach... met de geluidsnormen zal dit misschien het best haalbare resultaat zijn.
Het ziet er toch heel erg af uit. Zal het dan toch nog in 2020 openen?
Voor wanneer het één attractie betreft zoals nu vind ik het wel wat hebben en ik denk dat we het eerst zelf moeten gaan ervaren voordat we zeker weten hoe het aanvoelt in deze baan. Ik ben het met je eens dat het m.b.t. wandelpaden en dergelijke wel prettig is om wat meer lucht te krijgen. Dat hoekje tussen Colorado Adventure en Black Mamba, maar bijvoorbeeld ook tussen Winja's en Hollywood voelt inderdaad nogal beklemmend.