Progress Wat stel je voor? Er is een prima bushalte.
Eén probleem benoemen betekent niet dat ik dan de wijsheid direct in pacht hebt wat de oplossing van datzelfde probleem is. De bushalte is ongetwijfeld prima, alleen voor iemand daar staat ben je even onderweg. En ja, dat ligt buiten de invloedsfeer van het park. Alleen de scope 3 emissies waar we het nu over hebben liggen ook deels buiten die invloedsfeer.
Quefox_ blijft het ook gewoon een ordinair kapitalistisch gedreven kutidee
Ik ben het grondig met je eens, maar in een kapitalistisch gedreven markt zoals Nederland is zijn de financiële knoppen de enige manier om mensen in beweging te krijgen. De auto laten staan uit bijvoorbeeld een ideologisch gedachtengoed zit er echt niet.
Progress Het is niet raar om de vlogger die drie keer per week langskomt omdat hij als eerste de nieuwe merchandise moet hebben of per se elke nieuwe spijker op de socials wil zetten plaats te laten maken voor iemand die gewoon een dagje weg wil.
Als je dat doel nastreeft moet je sowieso stoppen met de huidige opzet van abonnementen. Maak dan maar een ouderwetse strippenkaart. Bezoek je een rustige dag, dan kost je dat 2 strippen, wil je in het weekend? Drie strippen? Wil je tijdens de zomervakantie of hele drukke weekenden, vier strippen. Strippen op? Dan nieuwe kopen. En mensen die dan niet met de auto komen kunnen een strip terugverdienen. Dan krijg je een gebalanceerder plaatje, alleen dat vraagt een shitload aan administratie.
Vooralsnog hoop ik dat de Efteling de invoering van het nieuwe parkeren in goed overleg met de gemeente doet want ik voorzie veel overlast in Kaatsheuvel ontstaan deze zomer. Uiteindelijk draait het om unieke bezoekers, niet om reisbewegingen. Dus stel dat alle abonnementhouders massaal met de bus en trein gaan komen, dan wint de Efteling helemaal niks op dat terrein. En dan heeft @Quefox_ gewoon gelijk, dat het een vieze manier van extra geld ophalen is.